Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Super Takumar 85/1,9

Produkter
(logga in för att koppla)
Såklart, det är basic!
Har tittat på ett flertal album, men de flesta har helt ointressanta bilder som inte visar hur bra/dåligt den presterar :S

Schysst!
Skulle det gå att få en bild som visar hur gluggen ser ut mountat på en kamera? :D ;)
T.ex din K10 :D:D

Awsome :D
Tycker du att den är värd 900:-?

Det är vad de brukar gå för i sverige. På ebay eller utländska forum etc. Brukar den ligga på uppemot 200$. Jag har köpt två st 85 tak. Den ena för 900 den andra för 1300. Är det med motljusskydd och väska? Har sett hur glaset ser ut etc? Hade jag inte haft den hade jag betalat det.

Det är definitivt inte en dålig affär om det ser schysst ut. Du kommer inte gå back på det. Tvärtom.

Haha. Ja just ja. Tog denna med den häromdagen. Den är väl inte officiell ännu på flickr. har inte riktigt kommit fram till vad jag ska göra med den.

http://farm4.static.flickr.com/3404/3482874151_b27e9e4f22_o.jpg

Tack för bilder, input om pris och den trevliga bilden! :)
Har för mig att sett den nån annanstans, möjligen på pentaxforums?

4zyyjb.jpg

Jo, i takumar tråden. Där har du ju en massa 85/1.9 bilder förövrigt. Glaset ser ju fint ut. Tycker du ska slå till. Sen köper du ett 50/1.4 och ett 105/2.8. Så har du de bästa i takumar serien i mitt tycke. Se tråden under denna. :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar