Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sunpak PZ42X problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Gimlan

Ny medlem
Hej, detta är mitt första inlägg på sidan sen jag registers mig. Men nån gång måste bli den första!

Nu till frågan, jag har nämligen skaffat mig en Sunpak PZ42X blixt. Den blixtrar när jag testar den, men då jag monterar den på kameran så vill den inte till att blixtra. Har testat alla möjliga inställningar men inget vill sig. Enligt sunpaks hemsida ska min kamera vara kompatibel med just denna blixt.

Har en Canon 550D. Har till och med testat byta objektiv. Bara för att se ifall det är det. Jag har testat köra in Magic Lantern för att försöka få igång allt. Jag har nollställt alla mina inställningar på kameran. Men inget vill få blixten att fungera.

Har testat en speedlight 430EX II och den fungerade klockrent.

vad kan det vara för fel?

Menar du att den börja funka av sig själv eller har du gjort något? Jag han nämligen en Sunpak pf30x som funkade utmärkt till min 350D men nu får exakt samma fel som du med min nya 550D och enligt Sunpaks hemsida ska den vara kompatibel.

ANNONS