Annons

Sundsvalls Fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter super Daniel!
Ta och træffas allihopa prata igenom det hela så ska jag prata lite mer med Sundsvalls fotoklubb. Hør av er mer till mig sedan kan jag få en mailadress jag kan skicka det dom skrev till mig.
 
hade glömt bort tråden ett tag men här ser man ju att det sakta men säkert börjar hända saker!

när ska vi träffas och prata ihop oss om att starta upp det hela?
 
tack så mkt jessica. vi kommer säkert ses på skolan som du säger... du kanske känner johanna syrén förresten om du läser bildjournalistik?

jag har lite mkt nu med skolan som precis har börjat och så.. men vad sägs om söndag eftermiddag/kväll?
 
Bara en liten fundering;)!

Varför inte ta kontakt med den gamla "mossiga" fotoklubben på orten och piffa upp den!??

Där har ni många som håller en stabil balans i gruppen/klubben och samtidigt kanske en del utr,stn redan finns. Jag är övertygad om att de smågamla gubbarna skulle bli superglada om ett gäng ivriga unga skulle dyka upp på arenan!!

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden men jag anser det vara lite beklagligt att inte samarbeta (försök i alla fall) med den etablerade klubb som finns på orten.

Mvh Niclas,
 
Ett tag var det väl snack om något möte mellan oss och fotoklubben i Sundsvall. Mina fördomar säger ju dock mig att det säkert kan bli så att de på fotoklubben, medvetet eller ej, på ett eller annat sätt kommer att motarbeta oss ("ungdomar")

Men å andra sidan kan man ju ha fel, så egentligen kanske ett möte med fotoklubben är det första steget som bör tas...
 
Jag tycker att den här tråden är intressant och tycker att det känns kul med yngre medlemmar på en fotoklubb. Men vart går gränsen om vi skulle ha en "egen" avdelning? Skulle det verkligen vara rätt att ha en åldersgräns?

Vid närmare eftertanke vore det kanske både bättre och enklare om vi alla gick med i den befintliga fotoklubben? Den blir ju vad vi gör den till. Tror att den kunskap och erfarenhet som redan finns där kan vara till stor nytta.
Jag skulle vilja höra vad alla har för önskemål i och med en klubb? Vad vill ni ska hända?
 
Niclasfoto skrev:
Bara en liten fundering;)!

Varför inte ta kontakt med den gamla "mossiga" fotoklubben på orten och piffa upp den!??

Där har ni många som håller en stabil balans i gruppen/klubben och samtidigt kanske en del utr,stn redan finns. Jag är övertygad om att de smågamla gubbarna skulle bli superglada om ett gäng ivriga unga skulle dyka upp på arenan!!

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden men jag anser det vara lite beklagligt att inte samarbeta (försök i alla fall) med den etablerade klubb som finns på orten.

Mvh Niclas,

Ja synd att du inte læst alla inlægg men sammarbete ær det vi nu arbetar på!
 
Jessica_ skrev:
Jag tycker att den här tråden är intressant och tycker att det känns kul med yngre medlemmar på en fotoklubb. Men vart går gränsen om vi skulle ha en "egen" avdelning? Skulle det verkligen vara rätt att ha en åldersgräns?

Vid närmare eftertanke vore det kanske både bättre och enklare om vi alla gick med i den befintliga fotoklubben? Den blir ju vad vi gör den till. Tror att den kunskap och erfarenhet som redan finns där kan vara till stor nytta.
Jag skulle vilja höra vad alla har för önskemål i och med en klubb? Vad vill ni ska hända?

Ja vist skulle det vara bra om alla bara gick dit men problemet ær ju fortfarande att så ær ju inte læget. Sedan ær det ju att yngre personer æn dig och mig Jessica kan ha svårare att få fram sin åsikt eller våga sæga sin åsikt till en som ær ældre æn dess førældrar.
Det ær aldrig fel med en ungdoms sektion då det kan locka ænu mer yngre fotointreserade det kan ju tom funka som en væg in i fotoværlden då kanske att dom inte har en enorm erfarenhet som i den ældre delen men det ær en lærokælla. Men det ær hær det ær bra med dom ældre personerna att kanske alla træffas lite då och då och visar bilder dela erfarenheter. ta en som ær bra på en typ av fotografering och ha en typ førelæsning før oss yngre.

Detta ska vara en portal in i det vi alla gillar och har som gemensamt intresse.

Annars ska det inte vara någon åldersgræns utan man kan vara i den grupp man kænner att man passar!!!
 
121an skrev:
Ja synd att du inte læst alla inlægg men sammarbete ær det vi nu arbetar på!


Ingen vitts å bli sur på d da;)!

Vad talar emot ett sammarbete som det ser ut idag?

Mvh Niclas, som inte menar ngt illa eller ont genom att sticka in en liten mening,,,
 
Aktiv medlem ett tag till...

Tjena!
Tycker att idén verkar toppen.

Är förnärvarande själv medlem i S-valls Fotoklubb sedan 1 år tillbaka.
Intet ont sagt om den, men tyvärr är det lite väl mycket tävlingsinslag (vår-höst-vintertävlingar etc hela tiden)
Jag hade nog tänkt mer på att få visa bilder och få feedback på dessa, förslag etc.
Får en känsla att det har varit så förr, men att många av medlemmarna är så pass "duktiga" att man idag hellre inriktar sig på själva tävlingsmomentet.
Ibland så poppar det upp intressanta saker (tex den 4 oktober handlar det om modellfotografering där man också själv ska få testa att ta kort på en modell).
Om man ser till medelåldern, så ja, den är hög (jag är nog bland de yngsta aktiva medlemmarna där, tyvärr).
Får svårt att se att klubben ska kunna leva vidare som den är idag, då många yngre är med första träffen men inte visar sig igen.
Tror också att det är svårt att bryta trenden som den ser ut idag som en del har förutslagit.
Nej, fram med en andra upplaga (det är ju inte olagligt iaf :)

/Anders
 
Senast ändrad:
jag tycker det verkar som en vettig idé att samarbeta med den redan existerande fotoklubben. vore det inte enkelt och bra om vi träffas allihop och diskuterar ihop oss och sedan gemensamt går på ett möte med fotoklubben och lägger fram ett förslag för hur en ungdomssektion kan se ut?
jag tror att det är enklare att komma fram till något om vi träffas, än om vi ska hålla på och dividera fram och tillbaka här. jag har flyttat in i en hyfsat stor etta i nacksta så jag kan ställa upp med möteslokal om så behövs.
vad säger ni?!

malin
 
Jag skrev i en tidigare post om att jag bjuder in hemma hos mig och det står fortfarande kvar. Dock har jag haft lite mycket på senare tid, men nu har jag tid igen. Någon som har ett bra förslag på datum? Nån vardagskväll eller helg?
 
Niclasfoto skrev:
Ingen vitts å bli sur på d da;)!

Vad talar emot ett sammarbete som det ser ut idag?

Mvh Niclas, som inte menar ngt illa eller ont genom att sticka in en liten mening,,,

Alla kan vi ha dåliga dagar och utrycka oss lite fel.

John - som inte ville låta sur
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.