Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sugen på ny kamera, var ska man köpa den billigt ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rundberg04

Medlem
hejsan =)
jag tänkt köpa en 40d men jag har inte den blekaste aning om var jag skulle kunna köpa den billigt.
jag funderar på att köpa den från usa för att kunna få ner priset för att dollarn är låg.

ge många tips =)

MvH Robin =)
 
Pundet har tagit mera stryk än kronan tror jag.

Jag köpte min 450D från England, och det skiljde en hel del mot svenska priserna. Dessutom hade de £50 cashback, även om jag inte sett röken av checken än.

Jag kollade just där jag köpte min kamera, och ett 40D hus kostar ca 7000 inkl frakt, 6700 utan frakt.

Eftersom England är med i EU så blir det ju ingen tull och moms heller.
 
Pundet har tagit mera stryk än kronan tror jag.

Jag köpte min 450D från England, och det skiljde en hel del mot svenska priserna. Dessutom hade de £50 cashback, även om jag inte sett röken av checken än.

Jag kollade just där jag köpte min kamera, och ett 40D hus kostar ca 7000 inkl frakt, 6700 utan frakt.

Eftersom England är med i EU så blir det ju ingen tull och moms heller.

vilken sida är detta ?
 
Mediamarkt i Malmö släpper säljer 40D för strax under 7000kr, billigare än så lär det nog inte gå att hitta?!


/Conny
 
Kolla Pricerunner. Där finns 40D från 7790:- & de extra hundralapparna (jämf. med tex exemplet från England) tyckte jag att det var värt för att köpa den direkt över disk i en butik som jag dessutom har möjlighet att gå tillbaka till om kameran strular.

Men är det priset du jagar kanske du bör se dig om efter begagnat? Till exempel här på Fotosidans annonsmarknad.

Lycka till!
 
Gråimport...

...kan du ju fundera lite kring, köpa billigare om garanti frågor är att prioritera bort, eller att fundera om du går miste om det bara för att det är mycket billigare.
Men det kan vara tänkvärt iaf.

Själv skulle jag nog inte välja grå import för att det skulle ju innebära strul o bök kring att serva grejerna på akutoriserad verkstad.

Mats
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.