NeoDeo
Medlem
Har en 20D som verkar ta någorlunda suddiga bilder hur jag än gör. Antingen så är jag petig eller så måste det vara fel på kameran. Har testat flera objektiv alla får samma resultat. Bilden i normal storlek i t.ex. PS är ok men zoomar jag in till 100% anser jag att bilden borde vara skarpare. Har läst en del om att man borde efterskärpa sina bilder antingen i ett program som Capture One eller i PS. Testat det och får då rätt schyssta resultat men då har jag skärpt till max och det borde man väl inte göra. Parameter inställningarna för skärpa är på medium.
Kan skärpan bero på vilken ISO man fotar med? Har kört en hel del på 400-800 ISO eftersom jag har varit i dåliga ljusförhållanden.
Men kan det vara så att det är fel på kameran? Vad gör man då? Kan man fixa det själv eller ska jag skicka iväg den? vart då isåfall och hur mycket tror ni det kommer att kosta?
Firmware 2.0.3
Kan skärpan bero på vilken ISO man fotar med? Har kört en hel del på 400-800 ISO eftersom jag har varit i dåliga ljusförhållanden.
Men kan det vara så att det är fel på kameran? Vad gör man då? Kan man fixa det själv eller ska jag skicka iväg den? vart då isåfall och hur mycket tror ni det kommer att kosta?
Firmware 2.0.3