Annons

Suck !

Produkter
(logga in för att koppla)

Kolingen

Avslutat medlemskap
Jag skall nog inte ha tekniska prylar :-(

Min 300D har ramlat sönder, det har varit lite svårt att få bra skärpa ett par dagar. Skulle byta objektiv för att se om det kunde vara objektivet det var fel på. Ut ramlar plastskivan och metallkamrar till autofokuspunkterna.......prylarna lösa i handen.

Enligt verkstaden hade de aldrig hört talas om detta och ifrågasatte om det skulle gå på garantin !

Någon annan som varit med om något liknande ??
Kameran var köpt i feb 2005.

En något trött Marlene
 
Om kameran fallit sönder utan att du tappat den bortde det vara ett garantifall, annars något för din hemförsäkring.
 
Nädå den är inte tappad, jag är väldigt försiktig med den.

Jag var mest nyfiken på om någon annan varit ute för samma fel.
 
Jag hade ett EF 50/1,8 mk II där hela linspaketet med autofokus motor och allt gled ut opbjektivtuben redan första gången jag satte objektivet på kameran.
 
Jajamensan
Jag känner en som har fått Canons 24-70/2,8 i delar i näven. Det är tydligen inte ovanligt med den gluggen.
Inte jag själv för jag använder Nikon.:)
 
Inte objektivet....

.....Som är sönder utan själva kameran. Plastskivan med autofokuspunkter och lite metallpryttlar ramlade ur kameran.
 
Re: Inte objektivet....

Kolingen skrev:
.....Som är sönder utan själva kameran. Plastskivan med autofokuspunkter och lite metallpryttlar ramlade ur kameran.

Jo, jag förstår. Poängen med mitt inlägg är att Canons produkter ibland inte sätts ihop rätt i fabriken. Kvalitetskontrollen är inte perfekt.

Kan det hända med ett objektiv så kan det hända med en kamera.
 
Ok det har du ju aldeles rätt i !

Nu har jag packat den och skall slicka till Malmö.

Hoppas inte det tar för jäkla lång tid,man vill ju inte gärna vara utan kamera när det är sommar
 
Hoppas du dokumenterat det, vore ändå intressant att ha på bild..... svårt med just den kameran, men kanske kan låna någons.....

// Anders
 
aceeo skrev:
Hoppas du dokumenterat det, vore ändå intressant att ha på bild..... svårt med just den kameran, men kanske kan låna någons.....

// Anders


Nej det borde jag kanske gjort.....
Den är nu skickad till Intervision i
Malmö. Vill ni veta hur det går så skriver jag gärna här såsmåningom.

Marlene
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.