Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Styra och sortera bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Seglarmange

Medlem
Hej!

Det finns ju en funktion som gör att man kan visa sina bilder i ett bildspel vilket är en bra funktion som är väldigt trevlig att ha. Det verkar vara så att bildspelet alltid väljer den aktuella sorteringen som finns på den egna bildsidan (Senast inlagda).

Ibland frågar någon efter mina fotografier och då brukar jag skicka länken till just bildspelet. Beroende på vem som frågar kan det ju vara aktuellt att visa olika bilder. I den bästa av världar skulle jag då vilja kunna styra vilka bilder som visas och i vilken ordning dom visas i ett bildspel.

Man kan ju åstakomma det på flera sätt och har ni något annat förslag är det ju bara bra, men ett förslag skulle kunna vara att kunna skapa och spara olika bildspel genom att kunna associera ett bildspel med en viss vald sökning? Man skulle till exempel också kunna använda sina etiketter som styrparameter för vilka bilder man vill ha med i bildspelet, om etiketter fanns med som sökparameter. Ett fält för ordningsföljd är kanske inte nödvändigt (styrs av sökningen) men skulle underlätta hanteringen. Då skulle man kunna välja precis vilka bilder och i vilken ordning man vill visa dom i ett bildspel. Ni kunde ju ta betalt för utvecklingen genom att göra funktionen tillgänglig enbart över en viss medlemsnivå. Vore inte det fiffigt?

Mvh
/Magnus
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.