Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Styra Canon med ipad mini?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det kunde man göra med Canonkameror för minst 10 år sen redan.

Ok låt mig vara tydlig:

1: frågan var om det gick att styra en Canon 5d mark lll med en ipad eller via ios och usb kabel. Och nej det går inte.

2: Jo självklart så kan du göra det via dator som jag skrev tidigare via tex canons egna mjukvara eller 3:de part.

3: om man bara vill köra tethering så kan man göra detta via wifi SD kort, men uppladdningstiden är ganska lång om man kör med stora Jpg eller Raw bilder.

3: om man bara vill köra tethering så kan man göra detta via wifi SD kort, men uppladdningstiden är ganska lång om man kör med stora Jpg eller Raw bilder.
Njae, med tethering ("tjudring"?) brukar man väl mena att man även kan styra kameran? Det kan man alltså inte göra via ett WiFi-kort. Med ett sådant kort (och liknande av andra märken) kan man överföra bilder till sin dator/surfplatta/telefon, men man kan inte ställa in kameran på något sätt.

Ok låt mig vara tydlig:

1: frågan var om det gick att styra en Canon 5d mark lll med en ipad eller via ios och usb kabel. Och nej det går inte.

Aa.. Då kanske jag ska investera i trådlöst ändå. CamRanger eller XSories Weye Feye kanske? Känns som att försöka med kabel i slutändan kommer bli mer problematiskt än vad det kommer ge nytta haha

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar