Annons

Stulen utrustning!

Produkter
(logga in för att koppla)

gatica

Aktiv medlem
Hade inbrott hs mig igår tråkigt nog. känndes som ett jävla april skämt när polisen ringde. men min kamera utrustning blev stulen bla. de är bra grejjer som jag tror bara dom fotointresserade kan vara nitreserad av. inbrottet skedde i backa i Göteborg. vid 12-16 tiden torsdagen den 1 april.

här kommer det en lista med saker som blev stulna.

canon 5d. en liten men irriterande repa på skärmen vänstra, övre hörnet.
2 st 430EX blixtar
canon 17-40L
sigma 50 1.4
canon 135 2.0L

hade dagen innan pillat lite med kameran och hadde därför satt på en L-bracket på kameran kopplat på en blixyten med hjälp av canons orginal "blixtkabel förlängare" + att mitt 17-40 satt på. nypris på bara de kittet är ju nästan 30 000.

elinchrome blix utlösare en sändare och två mottagare

wacom bambo bräda

ps3 2:a versionen med COD spell inutti, utan kablar

iMac - förra årets modeel. OSX leopard. 26" med 4 gig i ram minnne. och en prossor på 3.06 Ghz

sony syber-shoot. årets modell svart, 8 gigs minnes kort

iPod touch 16 gig medbla spotify i huvudmenyn

iPod nano g 4. rosa


självklart är datorn de jag hällst vill ha tillbaka då jag har över 20 000 bilder. har en backup på bara 70% av dom.

hör gärna av er till mig om ni skulle se något av de här ligga ute på annons någon stans. jag antar attt inte snubbarna visste vad de va för grejjor så de kommer nog säljas billigt.

mitt tele nummer är 0739-400015

HITTELÖN PÅ ALLLT. HÖG HITTELÖN PÅ DATORN!
 
Fy tusan...jag och mina kollegor var med om samma sak i julas, så jag vet hur det känns.

Hoppas bara att det löser sig.
 
Trist att du blev av med prylarna, men forumet är nog inte tänkt för detta ändamål, utan du har ju under köp/sälj möjlighet att föra in dina stulna grejer.
 
Hittade den här på blocket, kan det vara din

http://www.blocket.se/varmland/I_mac_dator_med_program_varor_26603320.htm?ca=10&w=3

?? Dock upplagd igår klockan 18:25. Lite snabbt kanske?? Men texten verkar väldigt misstänksam:
Skickas affär skall ske vid möte.
Kan till mötesplats 15 mil omkrets från Arvika.


Edit: glömde lägga in länken ;)

Kan hålla med om att de ser suspekt ut.. stämmer det så måste tjuven vara extremt dum i huvet..
( vilket tjuvar är i allmänhet )
 
Verkligen tråkigt för dig! Hoppas att du får tillbaka grejerna.

Om du har serienummer på alla saker kan du väl lägga upp dem här, det skulle underlätta då t.ex. Canon 5D med små repor och Canon 430-bilxtar säljs lite då och då.
 
tack alla för medlidandet.
ska kolla den annonsen, hade dock varken ett parallell program eller office paketet. inte så stökigt skrivbord häller. men ska kika på de.

kom inte in på "stulet" sidan igår. ska testa igen

meddela gärna om de säljs något av de sakerna i listan i göteborgstrakten.

nu få vi se hur snälla if är med försäkringen.

TACK!
 
Kolla Kvibergs marknad. De e västsveriges största häleriplats.
Dagen efter att jag hadi inbrott i min verkstad så fann jag merparten av grejorna där....förvånad ??? NÄÄÄ.
 
135 2.0 och den rosa ipoden hittades som tur när vi städat lite! men en canon ixus 100 is har också försvunnigt.
vart kan man få tag i datorns serie nummer? vet att man kunde kolla de i datorn men..
 
135 2.0 och den rosa ipoden hittades som tur när vi städat lite! men en canon ixus 100 is har också försvunnigt.
vart kan man få tag i datorns serie nummer? vet att man kunde kolla de i datorn men..
Om du köpt den från Apple direkt borde du ha ett mail där det nog finns...
 
du hade möjligen inte mobileme konto konfigurerat på macen? Isåfall kanske dumskallarna dra igång den och isåfall kan du ju starta photoboth och ta en bild på dom :)

Hörde om ett fall i usa då dom använt skärmdelning för att se allt tjuvarna skrev på datorn samt slutligen fånga en bild på dom.
 
du hade möjligen inte mobileme konto konfigurerat på macen? Isåfall kanske dumskallarna dra igång den och isåfall kan du ju starta photoboth och ta en bild på dom :)

Hörde om ett fall i usa då dom använt skärmdelning för att se allt tjuvarna skrev på datorn samt slutligen fånga en bild på dom.

de hade ju vart ett drömläge! men tyvärr har jag inte gjort de.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.