Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stulen 450D+utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

fatsanta

Avslutat medlemskap
Hej!

Var på fest med vårt "grabbgäng", vi har lite events ibland, vuxna människor som brukar göra olika aktiviter ihop och så.
Dock i lördags så har något tagigt ut all min kamera utrustning ur min kamera väska och lämnat den i lokalen.
Vet ej vem, och svårt att mistänka någon :S
Var ute och rökte/snackade i 30min,sen borta *suck*

Stulet i MALMÖ!
Men iaf, det som försvann var:
Canon 450D 2758B017AA
Canon EF-S 18-55 IS
Canon EF 50mm f/1.8 II 2514A011[AA](E)
Sigma EX 20mm f1.8 DG RF 5010053494
Canon 430EX II 2805B007AA


Någon som har tips hur man ska kunna söka hitta grejerna?
Blocket? Tradera?

Anmäla det till Canon?

Dagens idiot fråga nr 2, var sitter serienumret till kameran?
Har kartongerna kvar till allt, men vilken av dem är de "unika" ?

/Jocke
 
Senast ändrad:
Du kan kolla kamerans serienummer på ett foto från den.. det står i exif informationen


Jag har också funderat på det, men man ändrar det rätt så lätt om de som rånat han på den är det. Sedan undrar jag, är du HELT SÄKER på att det står i Exif?? själv hittade jag inte på denna modell, Nikon vet jag kör med det iaf.
 
Hej!

Du hittar det unika serienumret på sidan av kartongen (i mitt fall). Det är nummret som står som nr 2 av 3 uppifrån!

(Jag jämförde alla nummer med det som står under själva kamerahuset på 450D.)

Hoppas att allt ordnar sig!

mvh
Helena
 
Hej!

Du hittar det unika serienumret på sidan av kartongen (i mitt fall). Det är nummret som står som nr 2 av 3 uppifrån!

(Jag jämförde alla nummer med det som står under själva kamerahuset på 450D.)

Hoppas att allt ordnar sig!

mvh
Helena

Tackar!
Då har jag lämnat fel serienummer till polisen.
Får ringa dem igen :)
 
Lade du inte det i databasen för stulen utrustning som jag länkade till? Det är väl där som serienumrena är intressanta, det är där någon har en chans att upptäcka dom. Den här tråden lär försvinna i mängden mycket snart.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.