ANNONS
Annons

Studioljus på modevisning..

Produkter
(logga in för att koppla)

tobake

Aktiv medlem
Ska plåta en modevisning som en kompis arrangerar idag. Ska både fota back-stage och själva visningen.. Jag funderar på att ta med mina studioblixtar till själva visningen. Tänkte ställa upp dem i slutet av runway:en. Modellerna ska inte gå på någon upphöjd scen, utan på golvet.

Jag tänkte köra blixtarna som huvudljus. Tänkte att det skulle bli en skön effekt där publiken kommer att fadas ut där blixljuset inte når längre.

Vad tror ni om detta? Någon som har några bra tips?

Har inget tips, men återkom gärna med bilder... skulle vara kul att se resultatet.. ;)

Se upp bara så inte blixtarna skymmer modellerna. Tänkte på publiken, som förmodligen inte vill se en massa paraplyer ivägen för modellerna.

Jag tänkte enbart köra reflektorer på blixtarna. Inga paraplyer. Så det är lugnt på den fronten.

Jag har platat en hairshow for Wella och jag korde med 70*100 softbox som main och genom vitt paraply som fill. Jag placerade stativen bland gasterna fast hissade upp allt ovanfor dem anda upp mot taket, sa de skymde aldrig nagon. Se till att kora med radiosync pa bagge blixtarna. Om du slavtander dem sa kommer de fa jobba hart nar alla andra med kompaktkameror platar.

hmm, jag har bara en radiomottagare. Nåja, jag tror inte det blir så mycket fotograferande från andra. så blixt två får köra slav trots allt.

Ok, plåtningen gick bra..

här är en bild från kvällen. Ska tanka upp flera senare.. nu är jag trötter.

446513306_93c2090dc1.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar