Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiokollektiv i Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)

Hedlunda

Aktiv medlem
Finns något intresse att starta ett studiokollektiv i Umeå? Jag har inte lyckats finna något sådant i Umeå utanför befintliga Fotoklubbar.

Tanken är alltså att några intressenter bildar en förening som hyr lokal, inreder med lämplig utrustning och delar på hyreskostnaden. Hur det senare skall utvecklas blir en fråga för föreningen.

Jag har funderat på detta ett tag och har eventuellt fått napp på en lokal. Jag har dock inte sett den så jag har ingen aning om den passar.

Det kräver en del engagemang och uthållighet att starta och vidmakthålla en förening av det här slaget. Det blir en hel del ideellt arbete för att komma igång så om ni inte är beredda att satsa lite så...

Finns det några intresserade? Jag tror vi måste vara minst 15 st för att få en vettig ekonomi i projektet.

//Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar