Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiobygge rekomendationer och tips tack!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror säkert många har nytta av ljusmätare men det är absolut inget måste.

Man använder ju inte helt nya och innovativa ljussättningar varje dag precis.Ljusmätare kostar ju en hel del oxå. En Seconic faktisk mer än mina 4 blixtar tillsammans.

pellepiano skrev:
Jag tror säkert många har nytta av ljusmätare men det är absolut inget måste.

Mm skönt att höra , det innebär att jag kan leta mig fram till rätt inställningar i kameran. Tror min 400D har en synktid på 200ms, inget som är ovanligt eller?.

Ytterligare en fråga? Vilket underlag för modeller mm finns i södra sverige, man vill ju ha mer än barnen att fota. Vilka vägar ska man gå om man är seriös som jag. Såg på sidan (Max Lindstöm) att TFP/TFCD verkar vara ett alternativ. Dock ska det bara vara för min personliga utvecklig som fotograf att öva på inför ev betalningsuppdrag.
/Martin

www.modellbilder.se är ett säkert kort för att få kontakt med modeller både proffs och "wannabe". Börja med att träna på syskon och vänner så kommer du igång bra inför första "publika" fotosessionen. Kontakta även make up artister och hår stylister så att dem också får en chans. Du kommer att få fina bilder "på köpet".

Ok! Ja bra tips! Ja självklart ska jag öva,öva och åter öva innan jag kommer försöka mig på några riktiga fotosessioner. Ska kolla in denna sidan.
Tack för tipset.
/Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar