Norrskenet
Aktiv medlem
Idag kommer jag få hem två studioblixtar som jag beställt och jag undrar om det är någon som vet om jag kan kombinera dom med min speedlight? Det blir ju ännu roligare om man har tre ljuskällor istället för bara två! =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Idag kommer jag få hem två studioblixtar som jag beställt och jag undrar om det är någon som vet om jag kan kombinera dom med min speedlight? Det blir ju ännu roligare om man har tre ljuskällor istället för bara två! =)
Men jag får inte radiosändaren att fungera? Vad gör jag för fel tro... Ska det vara någon sladd mellan radiosändaren på kameran och kameran??
Jag ville ju prova blixtarna, så jag tog min speedlight och satte på kameran och satte blixtarna på slavantändning så min kamerablixt utlöser alltså studioblixtarna. Bilden här blev resultatet. Alla kommentarer mottages varmt för hur jag ska göra bättre!!
Mvh Lina
Tack Maxieboy, men det är inga batterier i och blixten löser ut när jag trycker på knappen på sändaren... Så vad är fel?
Tack Maxieboy, men det är inga batterier i och blixten löser ut när jag trycker på knappen på sändaren... Så vad är fel?
Hej igen Max!
Ursäkta mitt sena svar, jag var bara tvungen åka förbi akuten och operera bort en blindtarm först. Men nu är jag tillbaka till mina blixtar...
"Kolla om blixten löser ut när du kortsluter med ett gem över kontakterna i botten på sändaren, den som du skjuter in i blixthållaren på kameran. (sidokontakten och punkten i mitten)"
Japp, det fungerar!
"Vet ej om det går att via mjukvaran koppla ifrån blixtuttaget?" Extern blixt: möjlig
"Om det finns en extern sync utgång på kameran så kan man koppla en PC sladd därifrån till sändaren."
Ja, det följde med en sladd till radiosändaren på kameran. Men den sladden passar inte någonstans i kameran ?? Så jag får väl köpa en annan om jag ska använda sladd istället... ??
Å sen sa du en massa om inställningar osv... Men som du såg själv så har jag inga problem ta kort när jag använder min speedlight som master. Så inga problem där heller...
Så vad är fel?
Ursäkta, måste bara fråga vart du hittade en Cactus V5 från Hong Kong. Hittade ingen på Ebay men jag var kanske bara dålig på att söka?D
Cactus V5 Kostar knappt 900 exkl frakt på kaffebrus om man inte vill köpa från hong kong och vänta 3 veckor.
/Stefan
http://gadgetinfinity.com/product.php?productid=17567&cat=0&page=1
Knappt 400 kr exkl frakt o tull.
V5 klarar av att ha en blixt eller sändare samtidigt.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.933974,14.309936
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se