Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Studioblixtar med Olympus UZ 2100
- Trådstartare Maverick28
- Start datum
PeterH
Aktiv medlem
Hej igen!
Jag beklagar Jonas, men det verkar som om jag varit ute och cyklat. Den kamera modell jag använt heter c-2000z och har en vanlig pc-kontakt. Du har nog rätt angående priset på sladden och jag tror att ägarna på olympus just nu sitter och gnuggar händerna i hopp om att få sälja en sladd med hygglig avans...
Jag beklagar Jonas, men det verkar som om jag varit ute och cyklat. Den kamera modell jag använt heter c-2000z och har en vanlig pc-kontakt. Du har nog rätt angående priset på sladden och jag tror att ägarna på olympus just nu sitter och gnuggar händerna i hopp om att få sälja en sladd med hygglig avans...
Maverick28
Aktiv medlem
PeterH skrev:
Hej igen!
Priset jag har satt är taget från Cuberphoto.se så det stämmer troligen...
Hoppas bara de har riktigt bra marginakl på den kan nog köpa den för netto av en handlare jag handlar mycket av (eller strax över netto).
En av anledningarna till att jag tvekade på denna kameran när jag köpte den var just det hutlösa prset på synkkabeln. Men i min enflad trodde jag att jag skule kunna synka kameran med hjälp av slavblixtar
SKulel ju kunna använda den "analoga" kameran men vill ju se reultatet direkt då det är et nytt område för mig ;-)
Bengt-Arne
Aktiv medlem
PeterH skrev:
Hej igen!
Du är inte ensam om och vara ute och cykla! Sent på kvällen, tagit ett par whiskey...Då pratar man en massa skit!
Jag påstod att kameran skickade ut en röd ljusstråle...Helt fel!
Den är vit, och efter att ha läst i instruktionsboken till min Canon G2, fungerar den som Autofokusljus och lampa för reducering av röda ögon. Provade att plåta av min son. Ljusstrålen lös upp ansiktet( stark sak) precis innan själva blixten avfyras. Vet inte riktigt hur detta fungerar med en extern blixt påmonterad i blixtskon.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Ett litet tillägg! kameran använder autofokusmetod TTL (seriebild eller enbilds tagning).
Maverick28
Aktiv medlem
Resultatet..
I vilket fall som helst...
Resultatet med och utan blixt finns på
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=15911
Så kan ni ju kika ;.)
Så kan ni ju kika ;.)
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Re: Resultatet..
Jepp, jag har tittat på dem.
Sprite bilden med blixt och cola utan blixt.
Helt klart tycker jag spritedrycken ser mest inbjudande ut där det våta framträder.
Maverick28 skrev:
Så kan ni ju kika ;.)
Jepp, jag har tittat på dem.
Sprite bilden med blixt och cola utan blixt.
Helt klart tycker jag spritedrycken ser mest inbjudande ut där det våta framträder.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Hittade en Jonas Hellström, som tagit en liknande bild av en 7-up burk. Gå in och titta på den! Han har lyckats få bra distinkta färger.