Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studioblixtar i fält?

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar intressant. Igentligen borde det väl funka rätt bra då? Jag har en Sb-800 blixt idag, köper jag en sb-600 så kan jag ju styra dom båda två genom kameran helt utan sladdar och krångel.

Hur bra funkar det igentligen jämtemot om man skulle ha, säg 2st 250w studioblixtar?

grejen är att du får ganska mkt kraft ur dina blixtar, men dom klarar ju inte jobba så länge.

det är då den sanna styrkan med studioblixtar kommer in (plus styrkan på högre w/s).

200/300 w/s är nog ungefär vad en sb800 ger, skulle jag tippa, inte helt säker.

Okej. Jag har beställt hem en Sb600 nu och prövar använda den ihop med sb800:an. Även om fallet är så att det inte funkar tillfredställande så kommer jag ha nytt av att ha 2 externa blixtar i vissa situationer ändå så hur som helst är ju inte pengarna i sjön. Men förmodligen blir det nått riktigt bra till hösten!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto