** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio-/Utomhusblixtar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tom Öhlin

Ny medlem
Hej på er! Tänkte bara fråga en sak angående blixtar. Fotograferar en del extremsport på amatörnivå, dock har jag nu insett att jag skulle vilja "spice:a" upp mina bilder lite mer lite shyssta blixtljus osv. Har kollat runt på de flesta hemsidor men har inte riktigt hittat det jag sökt. Ifall ni någonsin varit på till exempel en Big Air tävling i "jibbing"(skidåkning) eller en snowboard-tävling så har ni förmodligen sett en jäkla massa blixtar på stativ under hoppet eller på sidan. Min fråga är då, vad kallas dessa blixtar? Dom liknar studioblixtar fast endå inte, kan inte riktigt hitta vart jag kan handla mig ett par sådana blixtar.

Ifall någon vet eller känner till vad dessa blixtar kallas eller vart dem kanske finns att köpa, skriv gärna här eller maila mig! ([email protected])

tack på förhand!

MvH Tom Öhlin

Sist jag såg någon video om skidfotografering så var det nästan uteslutande Elinchrom Rangers och liknande paket som användes på de högre nivåerna iallafall, tillsammans med pocketwizards. Men då pratar vi 20 000 och uppåt för blixt + batteriaggregat och ev. wizard om man har tur.

Okej tackar för det!! Har du några tips om vad man kanske kan börja med istället för att hugga in på dem direkt? kollade priser och de ligger fasiken på runt 20 papp kittet :S Får väl bli till senare!

// Tom

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar