Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio Klubb i Gbg!

Produkter
(logga in för att koppla)

Avslutad130702

Avslutat medlemskap
Vi är några som tänker fixa en stor och bra studio ganska centralt i Göteborg.

Gillar du att fota mycket och ha vill ha tillgång till en studio till ett väldigt bra pris (35kr/h) så hör av er.

Ananrs kan ni alltid testa på. För studiofotografering är verkligen roligt

Mvh: Martin Beldau
 
Intressant, men en fråga (denna gång i rätt tråd). Lite nyfiken på hur det skall gå ihop rent ekonomiskt med 35kr/h? Vore ju toppen givetvis. Men med tanke på lokalhyrorna centralt och hur mycket yta som behövs för en vettig studio plus all utrustning så får jag inte riktigt ihop det.
 
Allt beror väll på vilken beläggning man lyckas få på studion. Hög beläggning, lågt timpris men å andra sidan svårt att få en ledig tid.
Det är nog för övrigt bättre att specefisera ett månadspris så det går runt även när ingen fotar i den. Bara mina tankar.
 
Japp. Blixtar, fonder, ect. ingår... Och medlemskapen, som är ett begränsat antal är utformat med månadsavgift, där de olika medlemsgraderna betalar olika mycket i månaden och får också olika många timmar i studion för månadsavgiften. Tex. den högsta medlemsgraden som består av 5 platser, ger en 4 timmar i vecka för ett snittpris på 37,5 kr i timmen.


Och angående den ekonomiska delen så nja vi har råd med hyran, försäkring, larm el ect. nett och jämt. Men problemet är bemanning där får de som har nyklar till lokalen ställa upp och bemanna den.

Mvh Marin Beldau
 
jo självklart låter det intressant,,, men som alla andra är jag orolig över priset... anta att ni dubblar priset, till 70:-/timmen, det innebär att ni "halverar" alla era kostnader eller dubblar era intäckter. tror ingen skulle gnälla för 70:-/timmen eller 140:- för 2 timmar eller 210:- för 3 timmar osv. Skulle ni få pengar över trots allt så kan detta läggas på mer utrustning/liten ersättning för dom med nycklar.
Alltid bättre att ta i överkant än underkant i dessa fall, kunder bore ni få ialla fall. Att ni sedan kanske inte har något vinst intresse är ju en annan sak, men ingen vill ju behöva klappa igen efter några veckor.
 
Det som måste fixas nu är en fast inkomst så att inte det uppstår en situation där vi inte kan betala hyran för en månad. Där för har vi framställt olika sorters medlemskap där man betalar en månads avgift och får igen ett fast antal timmar till ett enormt bra pris.

Och angående utrustningen i studion så tror jag att absolut ingen kommer bli besviken, så länge man inte vill fotografera bilar i den.

Mvh Martin Beldau
 
Låter som en bra idé att ha två huvudtyper av uthyrning, en som baseras på ett medlemsskap och en som enbart gäller timuthyrning till högre timpris.

Då kan ni locka både de som regelbundet vill ha tillgång till studio och de som har ett engångsbehov.

Hur ser er tidsplan ut för studioetableringen?

Jag och några fotokompisar är intresserade av att få tillgång till en enklare studio, så hör gärna av er när ni har något på G...
mvh Mattias
 
Japp.

Nu är det upplagt så att den mesta tiden är tilldelad medlemmar. Det kommer dock finnas lite tid över till att kunna hyra den som ej medlem.

Mvh Martin Beldau
 
Måste säga att detta låter väldigt intressant. nu är detta beläget i gbg där jag inte bor (ännu ) men är där då och då och då skulle det ju vara toppen att låna studio ä träna på mm :-d
*Glad*
 
Jätte intresserad!

Hej!

Jag har länge sökt en studio eftersom jag inte har möjlighet att ha en egen just nu. Och detta tycker jag låter väldigt intressant. Hör gärna av dig till mig med lite mer info så blir jag glad!

Tack på förhand

//Monie Szabó
 
Verkligen jättre trevligt att så många visar intresse.

Snart kommer vi få upp hemsidan där det kommer finnas mer info bla.

Mvh Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.