Annons

Studio kitt

Produkter
(logga in för att koppla)
Här är ngr bilder på det hela, jag hängde upp sladdarna i stativen så det skulle bli enklare att se vart de gick.

1 Bort med diffusorer.
2 Rikta blixtarna mot mitten av paraplyerna.
3 Kör Manuellt!

Prova oxå att använda en blixt o reflexskärm i stället för en blixt från varje sida.
Den överblivna blixten använder du som hår-motljus eller till att belysa bakgrunden.
Försök även att öka avståndet mellan blixt o bakgrund om du har plats.

Mvh.

/Janne Höglund
www.helikopterbild.se
 
Här är ngr bilder på det hela, jag hängde upp sladdarna i stativen så det skulle bli enklare att se vart de gick.

Ser oxå på den sista bilden din att du har ett supersnyggt fönsterljus in från Höger?
Prova att ta bort båda blixtarna, backa kamera o stolen 2 m från väggen om det går?
Använd fönsterljuset, iso 400-800 och bländare 1,4-2,8 och du har en superfin dagsljusstudio!!

Plåta på!

/Janne
www.helikopterbild.se
 
Det ser ut som att blixten på vänster sida av kameran inte slår alls.

trådlösa utlösare är svaret vare sig det beror på sladdarna eller inte, för det är så mycket behändigare och man slipper vara begränsad till sladdens räckvidd, och man slipper snubbla och dra ner sina dyra bitar i backen :)

Kan varmt rekommendera yongnuo RF602.. dom är enkla.. ingen high speed sync eller olika zoner men dom fungerar klockrent och till det priset är det nästan billigare än sladdar :)

Jag gav under 500 kr för en sändare och en mottagare inklusive batterier och frakt :)

Testade dom utomhus här om dagen.. helt lysande att kunna röra sig fritt utan att bry sig om sladdar.. stod säkert 20 meter från blixten och fyrade av 4-5 foton i snabb takt och den suckade aldrig.. bra nog åt mig :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.