jgran
Aktiv medlem
Hej,
Jag vill dra igång en studiecirkel i Göteborg för att fördjupa mig i foto och allt som hör till och jag undrar om det är någon i Göteborg som skulle vara intresserad av att vara med.
Studiecirkeln kommer bedrivas på ett av studieförbunden här i Göteborg där vi får låna studio och ljus helt gratis. Var exakt cirkeln kommer bedrivas får medlemmarna i cirkeln bestämma, ute, inne, studio, stan osv... Men tanken är att man varje gång fokuserar på något ämne som vi ska fördjupa oss i, allt för att bli bättre fotografer.
Jag ser studiecirkeln lite som att gå till gymmet fast för fotointresserade.
Jag kan berätta lite om mig själv.
Jag heter Johan och bor i Göteborg, 32år, jobbar som ingenjör här i stan och är väldigt intresserad av foto. Fotat större delen av mitt liv men inte riktigt tagit det på allvar förens ett par år tillbaks.
Har gått en del kurser och läst lite böcker men är ganska självlärd, även provat att jobba som mäklarfotograf en kortare tid. Jag skulle gärna jobba som fotograf men vet att det är en bit dit.
Studiecirkeln tänkte jag dra igång i vår och min förhoppning är att den ska gå mellan 1g/vecka - 1g/mån, hellre fler gånger än färre.
En studiecirkel är gratis men bedrivs utan lärare så det krävs att alla är engagerade.
För att dra igång en studiecirkel krävs minst 3 och mest 12 personer.
Är ni intresserade så skriv några rader om er själva och berätta om ert fotointresse.
Eftersom en studiecirkel kräver engagemang så är det vad jag önskar av er som vill vara med.
Intresse och engagemang går före kunskap men jag vill att ni som anmäler er inte ska vara nybörjare och ni ska ha gått ifrån autoläget. Förstår ni vitbalans och reglagen som styr exponeringen av bilden så har vi kommit en lång bit.
Men är man engagerad så suger man i sig kunskap som en svamp.
Mvh
//Johan