Annons

Studera utomlands

Produkter
(logga in för att koppla)

pstrid

Medlem
Hej

Någon som kan ge mig tips om var jag kan hitta information om att studera fotografi utomlands? Var man kan söka tillgängliga kurser, tex i Nya Zeeland eller Australien?

Tack,
Patrik
 
pluggar du på universitet eller högskola? kolla med utbyte. annars, kolla studieförmedlingar på nätet. vagabond hade ngn artikel om att plugga utomlands i senaste nummret.

Johannes, do you speak google ; )
 
Foto utbildning

Hej !

Har funderat på precis samma sak att studera fotografi i Oz eller NZ. Har varit i båda länferna och där är helt fantastiskt. Frågan är om du vill läsa på universitet eller yrkeshögskola. Jag tror att yrkeshögskola är minst lika bra för att det är mer praktiskt arbete. Då finns det en utbildning i Coolola på the sunshine coust på 2 år. Det finns även en TAFE (yrkesutbildningarna heter så) utbildning i Perth/Brisbane på 1 resp 2 år. Om man vill läsa på Uni.. så är nog UTS i Sydney det bästa och prisvärdigaste. Gå gärna in på www.myplanet.com och sök på utbildningar. Där finns massa bra länkar och info

/Sandra
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.