Annons

Studera fotografi, men var?

Produkter
(logga in för att koppla)

Numeric

Aktiv medlem
Tjena, jag har en frånga!

För närvarande läser jag Fysik under Lunds Universitet men jag funderar på att ta ett sabbatsår efter vårterminen. Helst skulle jag vilja pyssla med något helt annat (än att plugga matte och fysik). Gärna nåt kreativt också! Som fotografi till exempel!

Så jag undrar om du kan tipsa om någon utbildning (gärna ettårig men alla upplysningar mottages varmt!) innom fotografi och/eller digital bildbehandling. Jag är särskillt intresserad av folkhögskoleutbildning och liknande. Det vore dessutom kul att få veta om utblidningen håller hög kvalité eller inte... Om den finns i Malmö-Lund omgivningen är det extra intressant.

Så har du hört talas om någon skola som ska vara bra? Kanske har du själv pluggat foto någon gång i tiden, eller håller på med det just nu? Dela mycket gärna med dig av all möjlig information som du kanske sitter på!

//Eric
 
Ska själv söka till fotoskolor dom flästa är ettåriga så det är ju en fördel för din skul. Det du kan göra för att hita skolor är gå på länkar här på FS och kolla på utbildningar där hittar du bra skolor. Sedan är det bara att läsa vilken skola som passar dig bäst.

Viebäcks fotoskola är en kristen skola men det ska inte vara allt för påtagligt enligt källor.

Gamleby Hårda intagningskrav men välldigt bra ryckte

Åland folkhögskola det programet kom jag in på men dom drog tillbaka kursen i sista stund pga ekonomiska svårigheter.... Dock välldigt intresant kursuppläg

har du fler funderingar maila mig...
 
Finns gamla trådar om det, ett tips är sök efter Sogndal i Sökningen... Sogndal folkhögskule är en underbar skola som ajg kan tala varmt för.
 
Ahh förlåt, läste ditt inlägg lite väl snabbt. Jo så är det nog antagligen, kan vara värt att kolla upp dock.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.