Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studera Foto

Produkter
(logga in för att koppla)
eva_hansson skrev:
Tänkte studera foto på någon högskola nästa höst men är lite kluven. Vilken högskola har bäst utbud egentligen?

Enligt många är Gamleby(ja villl gå på*snyft*) bäst på kommersiellt foto, och Biskops Arnö bäst på dokumentärt press osv./Tim
 
eva_hansson skrev:
Tänkte studera foto på någon högskola nästa höst men är lite kluven. Vilken högskola har bäst utbud egentligen?

Det finns även jätte bra utbildningar utomlands. Jag var i england. Det är nog bland det bästa och roligaste jag gjort, so far.

Det viktigaste är nog att hitta rätt skola som passar just dig. Så se dig noga omkring. En del har redan fasta inriktningar medan andra låter dig styra din egen projekt planering åt de håll som du själv vill ta din fotografering.En annan sak som är rätt viktig, är att skolan har bra teknisk utrustning!!

Som student och (även senare i livet förrsten) så är ju pengar alltid en brist vara.Då gäller det att ta vara på allt man kan låna och göra på skolan.Digitalt som analogt.
 
eva_hansson skrev:
Tänkte studera foto på någon högskola nästa höst men är lite kluven. Vilken högskola har bäst utbud egentligen?


Ingen alls, enligt många andra här på FS så är man fotograf bara du innehar en kamera och talesättet lyder väl; själv e bäste dräng!
Med tanke på en annan diskussion jag nyss tröttnade att delta i!

Ilkka
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.