Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studentfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag undrar var man kan beställa fotokartor till studentbilder. Jag ska plåta ett gäng studenter och undrar var jag bäst kan framkalla bilderna.

Jag tänkte mig 4-5 bilder på enskild individ på en "karta" liknande sån som finns att beställa vid skolfoto. Och sen en stor enskild gruppbild /per person.

Finns det nåt bra ställe där jag kan beställa detta? Typ att jag laddar upp en bild och sen framkallas denna bild på ett ark med 4 bilder. En stor, 2 mellan och en liten.

Tacksam för svar!
Mvh
Dennis

Prova crimson.se evt. vistaprint.se
Annars finns dett ju möjlighet att skriva utt hemma och göra detta i windows.

Använder du photoshop så finns det ju under "automation"(under första menyn arkiv) eller nått ett busenkelt trix som heter bildpaket.

Där finns färdiga mallar samt möjlighet att designa ett eget bildpaket.
Då pekar du på den bild eller mapp med bilder som skall göras om och vips (med lite fördröjning:))) så har du färdiga "skolpaket" att skicka in till exempelvis crimson för framkallning på A4.

Annars är det ju ganska enkelt att göra ett makro som kopierar din bild/lager i flera små och roterar samt krymper ner bilderna och spar den som en kopia.
/Jonas

Det ska jag definitivt kolla in. Man ska ju inte göra det svårare än det är, men ibland har man idé-torka =)

Tack för era svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar