Annons

Studentbilder på papper

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingerlan

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag har fått det hedervärda uppdraget att fota en student och känner mig mycket stolt. Bilderna är nedladdade i datorn och ser jättefina ut. MEN snälla, ge mig tips på hur och var jag får fram proffsiga pappersbilder av dem! Bilderna är tagna med min Nikon D70 och i JPEG-format Fine. Jag skulle vilja ha lite finare papperskvalitet, typ sidenmatt. Tacksam för alla tips!

Ingerlan skrev:
Hej alla!
Jag har fått det hedervärda uppdraget att fota en student och känner mig mycket stolt. Bilderna är nedladdade i datorn och ser jättefina ut. MEN snälla, ge mig tips på hur och var jag får fram proffsiga pappersbilder av dem! Bilderna är tagna med min Nikon D70 och i JPEG-format Fine. Jag skulle vilja ha lite finare papperskvalitet, typ sidenmatt. Tacksam för alla tips!

Jag använder numera alltid Proprint (www.proprint.se). Ibland har jag försökt med billigare erbjudanden från andra labb, men alltid (faktiskt!) blivit besviken. Proprint har en färgprofil du kan ladda ner, och personalen är desutom jättebra på att ge förslag till ändringar om bilderna inte blir helt som man tänkt sig.

Hur "matt" är t.ex. proprints papper? Skulle vara lite intressant om man hittade något ställe som har det där riktigt "grova" papperet "proffs" ofta använder till porträtt. Dom flesta matta utskrifter man får är ju just "bara" matta.

/Micke

Tja, jag vet faktiskt inte hur matt matt är! Men ring Stefan på proprint och fråga, han ger dig säkert ett vettigt svar.

ANNONS