Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

strul o åter strul

Produkter
(logga in för att koppla)

macentorsk

Medlem
gjorde några förändringar i photoshop (tror jag att det var, vet knappt vad jag gjorde, är ny på detta)... o kan inte nu skriva ut foto (det blir bara en rad med bokstäver o en jäkla massa papper som skrivs ut)...???

Vad har hänt???

Skrivaren kanske tror att du ska skriva ut text och inte en bild.

Leta någonstans på skrivar inställningar om du har text mode eller något inställt.

Får man inte med manual när man köper Photoshop? Där bör väl stå något om skrivarinställningar.

Det går att återställa Photoshop till standardinställning genom att trycka Ctrl+Alt+Shift (om det är Windows-miljö) och samtidigt starta programmet.

Hjälper inte det kan du nog utesluta PS i ekvationen.

Zewrak skrev:
Skulle tippa på att det är på operativsystemsnivå.

Det funkar att skriva ut från Pages (med bilder) PDF o andra document.... det verkar bara strula med PS

en annan sak, från Pages.... jag försöker att skriva ut reklamblad med bakgrund på hela pappret, men det blir ändå en vit ram runt om när jag skriver ut...??

Det har inte alls med Photoshop att göra, det är drivrutinen till skrivaren som inte tolkar utskriften på rätt sätt. Det brukar fungera att helt enkelt ta bort just den utskriften om den inte redan är borta och sedan skriva ut igen. Om inte det hjälper så ta bort skrivaren och lägg till igen, samtidigt kan du ju kolla om det inte finns en uppgradering av skrivardrivrutinen. /FW

frwe skrev:
Det har inte alls med Photoshop att göra, det är drivrutinen till skrivaren som inte tolkar utskriften på rätt sätt. Det brukar fungera att helt enkelt ta bort just den utskriften om den inte redan är borta och sedan skriva ut igen. Om inte det hjälper så ta bort skrivaren och lägg till igen, samtidigt kan du ju kolla om det inte finns en uppgradering av skrivardrivrutinen. /FW

men varför funkar det att skriva ut från Pages (text med foton)?

macentorsk skrev:
men varför funkar det att skriva ut från Pages (text med foton)?

Det handlar förmodligen bara om just den ena utkriften. Om det gäller alla utskrifter från samma program så uppgradera skrivardrivrutinen. /FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar