Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stridare bäckar och vattendrag i och runt Malmö sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Har i kritikpoolerna sett många snygga bilder på vattendrag med lite längre slutartider och skulle vilja pröva på att ta sådana bilder själv.

Nån som vet nåt ställe i malmötrakten som kan erbjuda vad jag söker? Får gärna vara lite fall på vattnet också.

Tack på förhand!
 
Finns det inte en gammal sluss nästan nere vid Ribban? Vid Kockums fritid tror jag det är. Men minns inte om vattnet fortfarande faller där? Annars är här ju fasligt platt...
 
Tack för tipset... Skulle helst vilja in i nån slags skog och fota så det blir lite naturligare.. Men ska titta närmre på ditt tips!
 
Kan du tänka dig att köra några mil?
I så fall kan jag rekommendera en resa till Hallamölla på Österlen. Där hittar du Skånes högsta vattenfall (23m uppdelat på 5 fall). Var där för en vecka sedan och det var bra fart på vattnet.
Inte Malmö...men ändå. :)
 
Forsakar brukar vara fint, där hittar du säkert lite alienslem (bildtypen har döpts till det i en berömd forumtråd). Brukar bli som slem och mjölk om man använder "fel" exponeringstid.
 
Vattendrag är väl att ta i men det finns ju ett litet artificiellt vattenfall på bo01-området vid rodergatan ungefär. Björkaån vid Sjöbo har också en del stridare partier.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.