Ellen B
Medlem
Följde i våras med på Medborgaskolans (i Stockholms) fotokurs i Venedig. Det var en helt fantastisk stad och jag kan verkligen rekommendera alla att åka dit. Visst är det massor av turister, men bara man inte stannar vid de största turistattraktionerna får man även en hel del tomma gator, lokalbefolkning, trevliga restauranger, m.m. Även kursen var kanon och jag lärde mig en hel del om hur man fotograferar i verkligheten då den var så praktiskt inriktad. Jag var där sista helgen i april och jag antar att det är betydligt mer turister där under sommaren så jag rekommenderar den som åker dit att om möjligt inte åka längre fram på sommaren då det verkar vara som bäst under vår och höst.
Nu har jag fått mersmak och är sugen på att följa med på kursen de har i street photography i London i slutet av oktober. Är det någon här på Fotosidan som tänkt att åka på den? Hur är det att fotografera i London? Vilka ställen är bäst?
Nu har jag fått mersmak och är sugen på att följa med på kursen de har i street photography i London i slutet av oktober. Är det någon här på Fotosidan som tänkt att åka på den? Hur är det att fotografera i London? Vilka ställen är bäst?