Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stram budget & beslutsångest!

Produkter
(logga in för att koppla)
stupid_pic skrev:
var på media markt idag, som jag anande var kameran slutsåld. det var väldigt tråkigt eftersom jag verkligen fastnat för den kameran, gillade det mesta med den... men, men, nu är det bara starta om på ny kula och leta ny kamera. 30d (kostade endast 6 000 på media markt) kostar nära 8 000 vilket spränger min budget.

funderar nu på en nikon D80 såg att man kan få en för 9 000 med kitobjektivet 18-135 för 9000(http://www.blocket.se/vi/11521526.htm?ca=11_s), känns torrt i jämförelse med D30 där jag sedan skulle köpa objektiv till. vad skulle ni göra i min sits? skulle ni vänta till ett nytt supererbjudande (likt 30d) att komma upp eller skulle ni köpa annan kamera(vilken isf)?
Johannes, jag såg att du länkade till en annons på blocket med en "Daniel" som säljare. Jag vet inte om du är medveten om detta, men denna "Daniel" är en bluff - och det har skrivits MYCKET om honom både här på fotosidan.se och dessutom på andra forum.

Så jag vill bara varna dig för att köpa något från denna Daniel, då han endast kommer lura dig på pengar - du kommer knappast få någon kamera i slutändan!
 
CrazzlY skrev:
Johannes, jag såg att du länkade till en annons på blocket med en "Daniel" som säljare. Jag vet inte om du är medveten om detta, men denna "Daniel" är en bluff - och det har skrivits MYCKET om honom både här på fotosidan.se och dessutom på andra forum.

Så jag vill bara varna dig för att köpa något från denna Daniel, då han endast kommer lura dig på pengar - du kommer knappast få någon kamera i slutändan!

tack! jättebra att veta.

om han nu är en bluff varför tillåts han då verka?
 
Jag tycker du verkar handla lite panikartat.
Det finns säkert 6-8 olika modeller på systemkameror som skulle passa i din budget.
Du kommer inte att få ett snabbt och entydigt svar av typ : Den här är bäst!
Har du använt en systemkamera tidigare?
Har du koll på slutartider, bländare, exponeringskompensation etc.
Du kanske hinner lärar dig innan du reser iväg.
Annars är nog chansen till bra bilder lika stor med en bra kompaktkamera
 
stupid_pic skrev:
tack! jättebra att veta.

om han nu är en bluff varför tillåts han då verka?
hmmm vad är det för fråga? varför tillåts han verka...? vadå tillåts?

Han lurar folk på pengar och lever på det. Internet är fullt av skit.

Och jag håller med Peranders, speciellt med tanke på din rubrik.
 
stupid_pic skrev:
jag köpte en canon 400d igår på tradera. helt ny med minneskort(4gb), extra batteri, 18-55 objektiv för 5000kr!! http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=47087706

känns inte som en bluff då han har hundratals goda omdömmen, även om priset är skrämmnade lågt. nu har jag mycket pengar till övers för objektiv, stativ, väska m.m.
Tittar man i hans statistik så ser man att varje köpare har givit honom 20 positiva kommentarer. Kanske är det hans kompisar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.