Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Storlek på minneskort
- Trådstartare Mike-Bike
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Låter som ett felmärkt 8 gb kort.
Lucanus
Aktiv medlem
Hej
På mitt minneskort står det att det är 32Gb, men enligt datorn så är det bara 7,62Gb. Är det någon som varit med om detta och vet vad det beror på?
Tack på förhand
// Micke
Var någonstans har du köpt kortet? Det finns en del skumma företag på nätet som säljer billigt stora minneskort. Men i verkligheten är de mycket mindre. Jag köper bara i fysiska butiker som jag vet att de har förstaklasgrejjer.
//Stanislav
herodes
Aktiv medlem
Hej
På mitt minneskort står det att det är 32Gb, men enligt datorn så är det bara 7,62Gb. Är det någon som varit med om detta och vet vad det beror på?
Tack på förhand
// Micke
Låter som ett piratkort eller ett "felmärkt" kort. Det finns stora mängder kort ute på marknaden som inte är äkta.
Dykhjelm
Aktiv medlem
Hur stor kapacitet kortet har syns väl redan i kameran när man stoppar i det?
NEJ. Jag köpte ett 2gb-kort till min D200 i Beijing. Jag bad att få testa kortet i min kamera. Kameran visade att det var ett 2gb-kort, såg det på antal bilder. Därefter så formaterade jag kortet i min kamera och det var fortfarande 2gb. Köpte kortet billigt.
Men var misstänksam då etiketten på Sandiskkortet satt fel jämfört med mina egna kort.
När jag kom hem så fick jag bara in c:a 8 bilder, sedan var det fullt.
Formaterade då kortet i min dator och sedan var det bara 247 Mb på kortet.
Dom lägger uppenbarligen in ett program som kan lura kameran men inte datorn.
j777
Aktiv medlem
Dom lägger uppenbarligen in ett program som kan lura kameran men inte datorn.
Nej inte program men det ser ut att gå att ljuga i "innehållsförteckningen" på minneskortet. Det verkar som om din kamera inte gör en total formattering utan litar på den gamla informationen istället för att kontrollera som din dator tydligen gjorde.
Wikipedia har hela beskrivningen för den som kan och vill gräva djupare:
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table