Annons

storlek på bönpåse?

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
ska sy en egen men behöver ungefärliga mått på vad man kan tänkas behöva för storlek.
Fotar allt möjligt men mest troligt ska den användas med 50mm fast och 70-300mm zoom.

Tacksam för svar.
 
Hittade inte tråden... Men när jag gjorde min bönpåse som gjorde jag den ca 25cm läng och 15 cm bred och fyllde den med indianpärlor (rörpärlor)
 
tack för era svar.
Ska genast sy mig en påse...
funderar på att sy den i impregnerat camotyg och fylla den med ärtor alternativt ris... ärtor är nog bäst.
 
De flesta tillverkar sina bönpåsar allt för små, enligt mig!
Beror såklart på vilken kamera+lins som skall läggas på men generellt så tjänar man på att lägga på lite extra.

Jag vill ha en Beanbag som tryggt kan "hängas" över ett öppet bilfönster utan att wobbla i sidled.
Om Den skall användas på marken eller som stöd över stenar så är det en fördel att den är så stor att den jämnar ut underlaget (som så ofta inte är jämt).

För ett 70-300 tele så kan jag tänka mig att formatet ("smalt A4,proportion") med en längd på 45+ cm är fint. Tjockleken är en smaksak. Många syr den i sektioner så att inte innehållet skall glida/ramla till ändarna när den t ex hängs över ett öppet bilfönster,,,


/Niclas,
 
Nackpåse

Köpte en sådan där påse man ska värma upp i micron och hänga över nacken, den är suverän som "bönpåse"
sådana påsar finns i de flesta hälsokostaffärer och större varuhus, tror jag gav en 50-lapp för min, rekommenderas.
Sen kan den ju värma upp en trött nacke när man släpat på utrustning en hel dag, eller suttit och fixat bilder i datorn, men det är bonus

/C
 
Tyg: vattentätt industrifoder (går inte att få tag på)

Fyllning: 1 liter i runda slängar av grötris

typ 3.5-4 cm tjock...

Den funkar kanon...
 
mohahahahahaha (evil).
Jag kan få tag på detta men ingen annan... =)
Samma sak med riktigt militärcanvas... i know how =).

Bävernylon kan nog funka rätt bra om du impregnerar lite med sprayimp bara... den ska ju tåla lite väta.
 
Jag köpte ett regnställ, eller vad det nu är, gjord av knallorange PVC/Polyester. Enligt tvättråden ska man inte tvätta i vatten utan torka av smuts med "petrol soaked cloth".

Det jag funderar på är om man kan använda det materialet till en bönpåse. Borde funka att ha på fuktig mark ändå. Eller?
Jag tänkte bara kapa byxben alt. ärmar, fylla med något och sy ihop kortändarna.
Påsen blir ju lätt att hitta i naturen om man inte minns var man har lagt den. :)
 
Jag brukar använda en dummy som används för apportering med hund. Finns i en massa olika storlekar (men inte jättebreda) i varje zoohandel.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.