Annons

Stora Vika, nedlaggd cementfabrik

Produkter
(logga in för att koppla)

Lowrider

Aktiv medlem
Jag tänkte försöka komma in o fota i Stora Vika, en stor nedlagd cementfabrik utanför Nynäshamn. (ca 5 mil söder om Stockholm)
Jag har fått tag i en kontakt som tydligen skulle vara vänligt sinnad mot att släppa in fotografer.

Jag var utanför idag o blev grymt sugen att komma in. Bla. tak balkarna i den stora hangaren sägs ha kommit från en tysk järmvägsstation under kriget... kanske inte möjligt att komma in just där pga av rasrisk, men det är ett stort område.

Är det nån här som är intresserad att haka på? Jag har inte tagit kontakt med han ännu, så jag vet om eller när det skulle vara möjligt. Tänkte försöka runt den 26-28 sep iaf.

Skulle vara intressant om nån har varit där o hade lite feedback o dela med sig av.

Länkar:
http://www.pbase.com/jakobe/cement_factory&page=1
http://www.lansmuseum.a.se/databas/sid2.cfm?in_idnr=0192030021&in_plats=Stora Vika

/André

YES!!!!

Räkna med mig. Det där stället har jag suktat efter länge, men trott att det varit omöjligt att komma in.

Intressant...om det kunde bli på en helg. Svårt att hinna en vardag.
Skulle vara kul att försöka få till några bra svartvita bilder i sådan miljö. Eller varför inte IR-bilder, det har jag aldrig provat i sådana sammanhang.

/P-O

Kul! Då ska jag kanske säga att vi är ett tio-tal seriösa fotografer :)

Jag kan bara själv tis-onds-tors och jag tror ändå att det blir svårt att få tillträde på en helgdag. Kväll tror jag oxå blir svårt, solen går ju dessutom ner snabbt nu så jag hade tänkt vara där tidigt.
Som sagt så har jag inte pratat med ansvarig än, återkommer när jag vet nått.

/André

erro.se skrev:
Blev det inget?

Nja har inte vart där än. Jag har haft knökfullt senaste tiden o inte haft möjlighet. Tänkte återkomma till er om/när ett datum är bokat o höra om intresset... (Ser ut att jag är fri på torsdag o funderar på att kolla upp om det finns möjlighet då)

/André

Jag är helt klart på! De tidigare tillfällena som jag har varit på utflykt med fotosidanfolk (Saltsjöqvarn, Ga Riksarkivet) har varit mycket mycket givande!

Bra initiativ!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar