Annons

Stora problem har uppstått (rädda bilder på minneskort)

Produkter
(logga in för att koppla)

Viper89

Aktiv medlem
Dagen har varit helt underbar, har varit i Stockholm och plåtat drömbilen Viper, och jag har varit mer eller mindre extas hela dagen.

Nu till problemet:

Jag kommer hem ska tanka ur bilderna ur ett Kingston 1GB Compact Flash som jag fått låna av en kompis för dagen. Bilderna kommer upp i mappen när jag fört in kortet i kortläsaren fast det är bara två som förhandsgranskas och då är det endast halva bilderna, resten av dom två är grått. Sen försökte jag förhandsgranska någon utav alla dom andra bilderna som fanns på minnet men det var "Inte tillgängligt".

Förde in minnet i kameran igen och inga bilder i någon utav mapparna alls, dock så känner kameran av att det finns bilder på minnet, men dom går inte att lokalisera någonstans.


Vart ska jag vända mig ifall jag vill att någon försöker återskapa det som "fanns" på minnet?

Vad kan det kosta, ungefär?

Hur stor är chansen att få tillbaka bilderna?

Hade inte varit lika stor deal om inte bilderna ska gå i tryck och bilen ställs av nu i veckan, men nu är det så pissigt tyvärr.


Tilläggas kan också att jag har kör alltid annars med två stycken SimpleTech 512'or som aldrig har krånglat minsta lilla.


Tack på förhand!

Mvh Jocke
 
För det första.. så verkar problemet som du beskriver det, som inte minneskortet blivit formaterat på väldigt länge..

Så börjar med min min nya slogan.. FORMATERA MERA

Allstå, minneskorten SKALL formateras varje gång du tömt ditt kort och fört över alla bilderna till datorn.. och det skall formateras i kameran ingen annanstans.

Så över till lösningen av ditt problem.. sök runt lite här på Fotosidan, för det finns ett antal trådar som nämner liknande problem. Där kan du kanske hitta länk till ett litet program som återskapar trasiga bildfiler på minneskortet.

Jag råakade själv ut för samma problem en gång.. och räddades av en vänlig själ som hade den här sortens "lagningsprogram"
 
Testa Pc inspector Smart recovery

Jag har räddat mina bilder när dom var borta en gång med ett program som heter PC inspector Smart Recovery,
som jag hämtade hem från nätet.Alla bilderna räddades. Kan laddas hem gratis på www.pcinspector.de Du kan ju prova kanske funkar det för dig med. Lycka till.

Claes
 
Agnetha, Jag formaterade kortet precis när jag stoppat in det i kameran, det gör jag alltid.

Claes, Dig måste jag verkligen tacka, bilderna håller just nu på att återskapas och jag har fått glädjerus!

Otroligt tacksam för ditt tips, verkligen!!


Ha en trevlig kväll alla där ute!

Mvh Jocke
 
Har själv en annan variant; ZAR Recovery 8.0 (också gratisdownload).

Detta program lär funka bra vid många olika läsproblem/räddningsoperationer- väntar dock fortfarande på mitt första riktiga kortras så jag har inte testat det på allvar ännu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.