Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stor skillnad 400D's grepp jämfört med 350D's

Produkter
(logga in för att koppla)

Kaspar

Medlem
hej!
enligt mig så är greppet på 350D rätt litet och vasst, hur är 400D's grepp, något förbättrat, ingen skillnad? berätta!
 
40D har ett något förbättrat grepp. Det är klätt med strävt gummi. Jag upplever skillnaden mellan kamerorna, det gör jag... ;)
 
Hej, jag hade 350D innan jag skaffade mig en 400D och jag upplever också att det är skillnad. Dock inte så stor, men jag tycker nog att man håller lite bättre i kameran, bl.a. p.g.a. gummigrejerna.
 
okok, kör på en 300D nu och den har ju bra mkt större och redigare grepp, men vänjer man sig vid 400D-greppet?
 
Jag hade också en 300D innan 350D:n :) och för mig var det inga problem att vänja sig. Sedan om du skulle ha svårt att vänja dig kan du skaffa ett batterigrepp så får du plats för lillfingret också och greppet blir mycket stabilare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.