ANNONS
Annons

Stor prisskillnad på skärmar - olika modeller eller annat lurt? (Nec 2070NX)

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Om jag söker upp en Nec 2070NX på Pricerunner så får jag ett spann från runt 4000 upp till 6500 kr, allt i svenska butiker med Dustin bland de dyrare. Är det nåt lurt med de billigare, som att det är en annan modell eller så tro?

NEC LCD2070NX Silver 4163 kr på ITservice.se och 6563 kr på Dustin.

Är detta samma skärm? Man vill ju inte köpa på sig nåt annat än dedn skärm man hade tänkt sig. Å andra sidan vill man ju inte betala en massa pengar i onödan.

Jag vill helt enkelt ha den Nec 2070NX som anses vara ett bra köp, med ips-panel etc.
 
Gick in på länkarna till de billigaste skärmarna och där visade det sig att det var WNX-varianten, inte NX. Fult av dem att ta med dem i sökningen eftersom det är en annan modell. Det förklarade i alla fall det hela.

2070NX:en verkar inte finnas billigare än runt 6000 kr inkl. moms. Net Superstore, är de seriösa?
 
En anledning till prisskillnader kan ligga i butikers olika service, pålitlighet, erfarenhet etc. Billigaste butiken är inte alltid bästa valet, ibland kan de krångla så mycket att de går de flesta människorna på nerverna.
 
Av någon anledning så är NX varianten dyrare än WNX:en.

Den största skillnaden som jag kan se är ju att den med " W" i är en widescreenmodell.

Sen tror jag inte att det är butikernas fel att det blandas vilt med priserna, utan Pricerunners egna sökmotorer.

Hur som haver så har jag en 2070WNX sen ett par månader tillbaka och den är jag nöjd med.
 
Jo, det var just det att det visade sig vara en WNX. Den har en annan, billigare typ av panel än NX:en och lämpar sig därmed inte lika bra för mig som struntar i spel och film utan bara vill jobba med foton.
 
Precis som föregående talare nämnde, det är en annan panel. Jag har för mig att det var sämre betraktningsvinkel i WNX (inte så konstigt då)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.