ANNONS
Annons

Stor förstoringsapparat.

Produkter
(logga in för att koppla)
Klarhet

Tack Nils och Björn för alla svar jag fått, ni har lärt mig massor i dag om det jag frågade om! Då är det bara att köra i gång när jag fått negativhållarna.

Berit

Kan det vara ngn här som lyssnar på tråden som vet hur man justerar in automatskärpan på en Durst Laborator 900?

Lite hjälp med detta skulle göra mig glad.
jag har en komplett servicemanual men det vete fasen om jag får ihop apparaten om jag skruvar i sär den enligt manualen.

Hej Eric.
Det är nog lite smartare att lägga upp en ny tråd om detta. Den här tråden handlar om en helt annan modell av Durst. Dessutom är den lite gammal nu.
Om det inte händer något här på Fotosidans forum, kan du vända dig till något av forumen på Apug.org, exempelvis "Darkroom Equipment". Där finns det antagligen många som kan en hel del om just Laborator 900.

//Björn

Hej Eric.
Det är nog lite smartare att lägga upp en ny tråd om detta. Den här tråden handlar om en helt annan modell av Durst. Dessutom är den lite gammal nu.
Om det inte händer något här på Fotosidans forum, kan du vända dig till något av forumen på Apug.org, exempelvis "Darkroom Equipment". Där finns det antagligen många som kan en hel del om just Laborator 900.

//Björn
Tack Björn

Då får det nog bli Apug. Jag har provat förr här på fotosidan. Tänkte att det kunde vara ngn Durst-nisse som var inne å läste.

hur man justerar in automatskärpan på en Durst Laborator 900?

Hej Erik!
Jag har inte svar på din fråga,helt enkelt för att jag inte har Durst utan några andra.Men du kan tita på Jensen,Optical Enlarges- Durst Pro USA Inc.hemsida : www.jensen-optical.us/imagine_2007.htm Där finns uppgifter hur du skickar "emil" till dom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar