Annons

STOR Canvaz

Produkter
(logga in för att koppla)

Totto15

Aktiv medlem
Kort och gott. Vart kan man få framkalla Canvaz 2x1 meter.

Enligt Crimsons Prefix-tjänst får jag bara "not availible".

Tips tack!

Kort och gott. Vart kan man få framkalla Canvaz 2x1 meter.

Enligt Crimsons Prefix-tjänst får jag bara "not availible".

Tips tack!

Märkligt att inte Crimson kan göra detta. Vi har canvas i mått upp till 150 cm bredd. När du kollar runt på ställen som skriver ut på canvas, kolla också kvaliteten på canvas. En bra canvas ska vara tät, så att om du håller upp den mot ljus ska det inte finnas små hål i den. Den ska vara seg, så att om du skrynklar den ska den inte spricka så att det lossnar små flagor.

Stefan

Märkligt att inte Crimson kan göra detta. Vi har canvas i mått upp till 150 cm bredd. När du kollar runt på ställen som skriver ut på canvas, kolla också kvaliteten på canvas. En bra canvas ska vara tät, så att om du håller upp den mot ljus ska det inte finnas små hål i den. Den ska vara seg, så att om du skrynklar den ska den inte spricka så att det lossnar små flagor.

Stefan

vilka tillverkare gör bra canvas rullar anser du?

vilka tillverkare gör bra canvas rullar anser du?

Södermalmsfoto.....
Glöm ej heller kvalitén på kilramen, vilket kan variera allt mellan "ett par björkgrenar från tomten" till högkvalitativt virke/ramar med avrundade kanter (minimerar risken för sprickbildning i duken/färgpigmentet där duken smiter runt ramen) samt en ådring som minimerar framtida skjuvningar i ramen.

Nej, jag jobbar inte på Södermalmsfoto men jag har grymt bra erfarenheter av den butiken.

/Oscar

Tror knappast de tillverkar sin egen canvas. Vad de gör för utskrifter är en annan fråga.

Stefan

Helt korrekt. Tror inte heller att det är tillverkare som efterlyses i tråden utan försäljningsställena. Eller kan man som privatperson handla duk direkt från tillverkare?

Ännu ett missförstånd pga felaktiga formuleringar och uttryck .

/Oscar

Helt korrekt. Tror inte heller att det är tillverkare som efterlyses i tråden utan försäljningsställena. Eller kan man som privatperson handla duk direkt från tillverkare?

Ännu ett missförstånd pga felaktiga formuleringar och uttryck .

/Oscar

Mitt svar var riktad till Ove (snap01). Men vi är nog alla överens om att gör man en canvas i denna storlek ska man verkligen kolla efter kvalitet.

Stefan

Mitt svar var riktad till Ove (snap01). Men vi är nog alla överens om att gör man en canvas i denna storlek ska man verkligen kolla efter kvalitet.

Stefan

Ahaa...!

Tillägg till kvalitétsresonemanget... Kolla in/känn på canvaserbjudanden som exempelvis ett par av de stora elektronikkedjorna har emellanåt (brukar stå ett monterat exempel uppställd på ett stafli), så kommer ni förstå varför exempelvis en 100x70-utskrift på ram kan kosta långt under 1000 spänn...... "Man får vad man betalar för"!

/Oscar

Ahaa...!

Tillägg till kvalitétsresonemanget... Kolla in/känn på canvaserbjudanden som exempelvis ett par av de stora elektronikkedjorna har emellanåt (brukar stå ett monterat exempel uppställd på ett stafli), så kommer ni förstå varför exempelvis en 100x70-utskrift på ram kan kosta långt under 1000 spänn...... "Man får vad man betalar för"!

/Oscar

Kan bara instämma. När vi skriver ut en canvas i den storleken gör vi först en testremsa som vi kollar tillsammans med fotografen, sedan ändrar vi bilden och skärper efter bildens utseende. Sedan skriver vi ut den i den slutgiltiga storleken.

Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto