Annons

Stockholmsträff den 28 augusti!

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra att Christel sköter uppdateringen av listan när jag sover ;)

Kanon!

Fotokunnande har inte med saken att göra. Det vikiga är att man vill ha roligt med oss andra :)

Om ni frågar mig.... ju mer tjejer desto bättre :)

Helst 50/50!
 
Estethia skrev:
Ållrajt!! :eek:D

nu ska vi se... stämmer den här listan nu?


Janne Arleklint
Christel Eldrim
P-O Gråd
Tobias Loré ?
Roland Sköldblom
MagFredde Ahlström
Dan Löfquist
Peter Werner
David Feldt
David Molarin
Christoffer Wallstenius
Tobias Kuru med familj
Maria Mattiasson
Fredrik Kols
Per Davérus
Kjell Franzén
Linda Andersson
Mats Gustavsson
Sten Moberg ?
Olle Bjernulf
Maria Berg
Matthias Björner
Andreas Hemb

Ja visst säkert, va då MagFredde Ahlström?! ;~)

I vilket fall som helst så tar jag med IR-filtret för de som vill se det osynliga ljuset.
 
hehe, det var en tidigare miss i samband med att någon tog bort sig själv från listan.... ;)

Nu då?

Janne Arleklint
Christel Eldrim
P-O Gråd
Tobias Loré ?
Roland Sköldblom
Fredde Ahlström
Dan Löfquist
Peter Werner
David Feldt
David Molarin
Christoffer Wallstenius
Tobias Kuru med familj
Maria Mattiasson
Fredrik Kols
Per Davérus
Kjell Franzén
Linda Andersson
Mats Gustavsson
Sten Moberg ?
Olle Bjernulf
Maria Berg
Matthias Björner
Andreas Hemb
 
jfahlstrom skrev:
Ja visst säkert, va då MagFredde Ahlström?! ;~)

I vilket fall som helst så tar jag med IR-filtret för de som vill se det osynliga ljuset.

sorry! *rodnar*
det var inte jag som skrev så...

och ja! det vill vi se! har läst nånstans att det ska funka bra med IR på D100'an. så nu är jag SÅÅÅ nyfiken!!!

kul förresten att vi blivit så många!! :eek:D
ska bli skoj att träffa er alla!
 
jfahlstrom skrev:
Det är ett 49 mm filtret så
har du ett ojbektiv som
passar så ta med det så kan
du prova på din kamera.

oj, det var ett litet filter.. inte ens till mina gamla pyttegluggar till FM2'an är så små..
mina gluggar till D100'an är jättar i jämförelse.
:eek:(
men men.. jag får väl leka lite bara.. kanske kan det se bra ut i mitten av bilden? *garv*
 
Enligt prognoser kan vädret bli bra så att vi kan ha vår picknick.... men utifall att det skulle bli dåligt vore det bra om vi kan hjälpas åt att fundera ut en reträttplats inomhus.
 
arleklint skrev:
Enligt prognoser kan vädret bli bra så att vi kan ha vår picknick.... men utifall att det skulle bli dåligt vore det bra om vi kan hjälpas åt att fundera ut en reträttplats inomhus.

Lämpligast är väl att reträttplatsen ligger i närheten om vi måste ta ett sent beslut. Enklast att ta sig mellan platserna då om nån skulle åka till fel ställe. Nån som kan bra ställen i närheten?
 
Det är ganska enkelt ta färjan över till Slussen från Djurgården om vädret skulle inte vara med oss. Fast jag tror att vädret kommer vara fint. *positiva tankar*

/David
 
Sedan finns ju oxå Restaurang Amiral mellan Vasamuseet och Nordiska Museet. Om vädret inte tillåter oss att vara utomhus.

/David
 
Vill men hittar inte

Jag kommer kanske om det ordnar sig med jobbet och inte spöregnar. Har juh iaf 25 mil att åka ( enkel resa ) å att sen börja jobba kl 6 på fredan är juh inte direkt nått som lockar ;/

Då kommer vi till problemet.... Daniel + Stockholm = VA?! Vartdå ?! Eller ja jag vet juh vart stockholm ligger men inte en aning om vart man åker sen. Lyckades hitta till en parkering bakom stadshuset? som låg nere vid vattnet ( vov vilken hjälp det var med vatten i sthlm ;). En massa turrister vare å så tror jag det är nån liten "småfärjehamn" ( ala "lokaltrafik på vatten"/turistbåtar ) där oxo.. Nån som hänger med ?
Hur kommer man till djurgården från den platsen ? Dom riktmärkena ja hittar till är väl storkyrkan ( var dit jag var på en släktings prästvigning ) å ja plattan kanske jag hittar oxo då da :) men så mycke mer är det inte.

Lycka till
/Daniel Falubo utan lokalkännedom i Sthlm
 
Kan möta dig så i sthlm med familjen vid bestämd tid så följes vi åt. Vi komemr med pendeln in till centralen och sen ska vi ta bussen ut !
 
Måste nog tyvärr skippa den här träffen. Jobbet satte som sagt sina berömda käppar i hjulet som vanligt.

/Tobbe
 
Tyvärr måste jag också skippa denna träff, käppar i hjulet är jobbet bra på att sätta men jag föröker igen vid nästa träff.


/Roland



Uppdaterad lista:


Janne Arleklint
Christel Eldrim
P-O Gråd
MagFredde Ahlström
Dan Löfquist
Peter Werner
David Feldt
David Molarin
Christoffer Wallstenius
Tobias Kuru med familj
Maria Mattiasson
Fredrik Kols
Per Davérus
Kjell Franzén
Linda Andersson
Mats Gustavsson
Sten Moberg ?
Olle Bjernulf
Maria Berg
Matthias Björner
Andreas Hemb
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.