** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholm Jazz Festival

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Det är så att jag fått ackreditering till Stockholm jazz festival 2006, och många av konseterna är på Skeppsholmen Stora Scenen, nu undrar jag hur långt mitt sigma 24-70mm f2.8 räcker på min Fuji s2 pro. Har en kännsla av att det kan vara lite kort? Eller har jag fel?

Kommer kanske på fler frågor eftersom, hoppas det är okej, detta är första gången jag fått ackreditering, så det är nytt för mig.

Mvh

Har du ackreditering är det säkert helt ok med din glugg. Rockfotografen Emma Svensson kör exempelvis med kraftig vidvinkelzoom.

Jo, det har jag läst, men jag funderade mest på hur stor scenen är? Kunde vara trevligt att kunna ta lite mer närgångna bilder också, porträtt mm.

Fast Magnus det är inte riktigt sanning, Emma använder inte bara kraftig vidvinkel utan också 28-105 och 28-70 om jag inte mins fel, speciellt till dom större scenern på tex Hultsfred.

Mvh Olle

Scenen på jazzfestivalen är stor. På bredden borde det inte vara några problem, du kan promenera i fotodiket, men scenen brukar vara ganska djup också, så ett lite längre tele kan nog vara bra för att fånga trummisar och basister, som ju oftast får stå längst bak... ;-)

okej, ett 70-200mm f2.8 på en extra kamera skulle ju inte sitta fel låter det som, synd att man inte har råd.

Och hyra kostar väl skjortan?

Patrik, det är mycket möjligt att vi gör.

Det är inte så att någon här på fotosidan skulle kunna tänka sig att låna ut i alla fall ett objektiv någon dag vid Festivalen? har kollat lite på Yfo ang att hyra, men jag vet inte om jag kommer ha råd med det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar