jagarbosse
Aktiv medlem
Eftersom det fanns ett rel. stort intresse på att lära sig fota mer med blixtar så tänkte jag härmed dra igång en tråd där vi kan diskutera/planera en ev. träff i stan/stockholm.
Tanken är att vi som glada amatörer vill lära oss använda blixtar lite mera.
Jag är själv absolut ingen expert, men tycker att det är riktigt kul med blixtar. I detta fall tänkte jag på Hotshoe-blixtar.
Målet/syftet är att samtidigt som vi lär oss mer om blixteriet, att vi har trevligt och skapar en kunskapskrets där man kan hjälpa varandra vid behov t.ex.
För tillfället har vi (som det ser ut nu), några Sb800/900'or till förfogande.
Även stativ samt paraplyer finns att tillgå.
Finns det softbox tillgänglig så vore det toppen att låna en sån med!
Om det mot förmodan finns någon som är bra och vill instruera så är du/ni varmt välkomna givetvis.
Tid/datum:
Förslagsvis en lördag eller söndag då dom flesta har möjlighet att vara lediga i några timmar då.
Tanken är att vi som glada amatörer vill lära oss använda blixtar lite mera.
Jag är själv absolut ingen expert, men tycker att det är riktigt kul med blixtar. I detta fall tänkte jag på Hotshoe-blixtar.
Målet/syftet är att samtidigt som vi lär oss mer om blixteriet, att vi har trevligt och skapar en kunskapskrets där man kan hjälpa varandra vid behov t.ex.
För tillfället har vi (som det ser ut nu), några Sb800/900'or till förfogande.
Även stativ samt paraplyer finns att tillgå.
Finns det softbox tillgänglig så vore det toppen att låna en sån med!
Om det mot förmodan finns någon som är bra och vill instruera så är du/ni varmt välkomna givetvis.
Tid/datum:
Förslagsvis en lördag eller söndag då dom flesta har möjlighet att vara lediga i några timmar då.