sara gust
Avslutat medlemskap
Kommentarer av typen "Ah, vad fin!" eller "snyggt" eller "bra jobbat", etc, har ett syfte pa sa satt att fotografen far ett sjalvfortroende vad galler denna bild och kan luta sig tillbaka for en stund och kanna att den funkar. Men daremot blir man inte en battre fotograf av den har typen av kommentarer, det utveklar inte ens seende eller formaga att skapa battre bilder, tillfor ingen typ av konstruktivitet. Naturligtvis har alla olika formaga att satta ord pa vad en bild framkallar, beroende pa fotografiska kunskaper, formaga att kla sina tankar i skrift och allt annat som spelar in. Men jag tror att ALLA har ngt mer konstruktivt att saga en bara ett enstaka adjektiv. jag forsoker att ge uttommande kritik som kan vara till nytta for fotografen i sitt fortsatta arbete, annars kanns det hela ratt torfigt eller rentav meningslost.
Vad galler forslaget: nop, det tror jag inte alls pa. Kommer troligtvis att resultera i en massa pladder och kommenterande for kommenterandets skull, vilket inte ar precis det vi ar ute efter. Jag tror pa att kritisera pa det satt som man vill att ens egna bilder ska bli kritiserade, d v s utforligt, med eftertanke och helst med sa fa adjektiv som mojligt.
Vad galler forslaget: nop, det tror jag inte alls pa. Kommer troligtvis att resultera i en massa pladder och kommenterande for kommenterandets skull, vilket inte ar precis det vi ar ute efter. Jag tror pa att kritisera pa det satt som man vill att ens egna bilder ska bli kritiserade, d v s utforligt, med eftertanke och helst med sa fa adjektiv som mojligt.