Annons

Sthlm 15 juli: Fotokompis fotar blommor & bin

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Det ska tydligen bli kanonväder i morgon och vad passar då bättre än att krypa runt på backen i någon skuggig lund och plåta små grejer?

Min första idé var att sticka till Hagaparken, men det kanske är lite bökigt nu när bussarna inte lirar som dom brukar.

Någon slipad makrofotograf som har ett bättre förslag? Och som hänga med, förstås ;) Jag fotar nästan uteslutande gatufoto, så makro är nytt för mig.

Bilagor

• imgp11603.jpg
    imgp11603.jpg
    72.5 KB · Visningar: 497
Hoppas du får Monica med dig. Hon är fena på makro - en riktig makrodrottning! ;o)

Nä nu får ni ge er!!
En makrodag och jag kan inte hänga med :(

Precis köpt 150mm och varit sugen på "riktig" makro sedan flera år... jag säger bara en sak. Om ni inte fotar makro på torsdag när jag är ledig så blir jag sur... ;)

Har alla utom jag semester denna vecka? :eek:(

Jag finns på Djurgården fram till ca 15.30. Och självklart har jag inte makrot med mig. Idag har jag Dogmautrustningen. :eek:)
Tips: det finns blommor här också. Särskilt i hotellparken. Baren öppnar kl 12. ;o)

Re: Re: Sthlm 15 juli: Fotokompis fotar blommor & bin

Emil-G skrev:
Sorry, kan inte hålla mig: http://tinyurl.com/6pb6p9
- Och bäst av allt är att bilden inte är arrangerad. Tack för tipset, Emil. Det blir nog till att fota vårtbitare idag.

Oscar & Per - tror ni det går att ta sig till Hagaparken utan buss? I vilket fall behöver vi ett område som är någorlunda sol- och vindskyddat - det ryktas om friska vindar.

(Eller så stannar jag hemma och fotar olivolja ;)

Bilagor

• dl_imgp2507.jpg
    dl_imgp2507.jpg
    94 KB · Visningar: 368
Pelle64 skrev:
inte för att jag kan macrofota men Långholmen kan kanske vara något?
- Långholmen har jag inte varit på på år och dag, så det skulle funka fint. Någon som vet hur faunan ser ut där?

Fast å andra sidan - Monica bjuder på spritfest om vi går till Djurgården. Svårt val ...

Bjuder och bjuder... Det är ni som har jobb och borde bjuda stackars fattiga lilla jag. ;o)
Jag har ca 18 kr i plånboken. :eek:)

kunde inte låta bli.
Senast jag var på långholmen
fanns det några kolonilotter ,man kan fråga snällt så får vi kanske fota.

resa till haga parken utan buss,pendeltåg till solna jvstn sedan gåendes ,kan kanse ta bilen dit.

Per

Äh fan, nu bestämmer jag att vi syns vid Hornstull för vidare promenix till Långholmen. Där har vi både fik, bar och slang nära till hands om vi blir törstiga. Funkar det inte där drar vi österut till Djurgården.

Kl 13.00 vid tunnelbaneuppgången, Långholmsgatan?

Bilagor

• imgp12830.jpg
    imgp12830.jpg
    92.5 KB · Visningar: 209
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar