Advertisement

Annons

Stealth Reporter D100 AW - medföljande väderskydd?

Produkter
(logga in för att koppla)

DMalm

Ny medlem
Hej!

Köpte nyligen en digital systemkamera och passade samtidigt på att beställa en ordentlig kameraväska med (vad som verkade vara) bra väderskydd, nämligen Lowepro Stealth Reporter D100 AW.

Detta beslut baserade jag mycket på följande bild på Lowepros hemsida där väskan avbildas med någon slags vattentätt "skal" som träs över vid behov och på så sätt gör väskan och dess innehåll nästan helt skyddat från vädrets makter:

ReporterD_rt_AWC_N.jpg

Till min stora besvikelse hittade jag inget sådant skydd vid uppackningen av väskan, och jag undrar därför om jag letat dåligt, eller om det helt enkelt inte följer med något sådan "skal" till väskan när man köper den. Hoppas att någon här med en D100 AW eller annan produkt i samma serie kan bringa klarhet i regnskyddets vara eller icke vara :)

Tack på förhand!

Nu får man nästan skämmas lite ;)

Tackar för hjälpen. Jag antar att ni inte tror mig om jag säger att jag hittade fickan precis innan jag läste era tips :D

Kanonfin väska för övrigt, ruskigt nöjd med Lowepros produkter. Man kunde dock kanske önskat en liten manual...

DMalm skrev:
Nu får man nästan skämmas lite ;)

Tackar för hjälpen. Jag antar att ni inte tror mig om jag säger att jag hittade fickan precis innan jag läste era tips :D

Kanonfin väska för övrigt, ruskigt nöjd med Lowepros produkter. Man kunde dock kanske önskat en liten manual...
Har inte Stealth Reporter seriens väskor två inbyggda regnskydd?

Hmm... Nu är jag inte med alls. Jag har bara hittat det som finns under väskan. Täcker allt förutom baksidan.

DMalm skrev:
Hmm... Nu är jag inte med alls. Jag har bara hittat det som finns under väskan. Täcker allt förutom baksidan.
Titta om det inte finns en dragkedja eller kardborreöppning på baksidan/ovansidan. Jag har ett regnskydd där, dock mindre som endast täcker topplocket. Ser nu att det endast finns på min 200AW dvs föregångaren till D200 AW. De verkar tagit bort regnskydden till topplocket på den uppgraderade digitalt anpassade serien.

Ah! Det kan vara så att på den minsta och nya modellen så finns det bara ett skydd.

Jag har också en äldre modell, 400AW och den har två iallafall.

/M

Mattias Leppäniemi skrev:
Ah! Det kan vara så att på den minsta och nya modellen så finns det bara ett skydd.

Jag har också en äldre modell, 400AW och den har två iallafall.

/M
Jag tror att på alla Stealth Reporter som benämns med D först som står för digital, endast har ett regnskydd. De övriga utan D har nog slutat tillverkas. Fast egentligen, vad skall man med två skydd till.

paul innergård skrev:
Jag tror att på alla Stealth Reporter som benämns med D först som står för digital, endast har ett regnskydd. De övriga utan D har nog slutat tillverkas. Fast egentligen, vad skall man med två skydd till.
Det var ju det som var så himla bra med Stealth reporter om du frågar mig.
Iom det separata regnskyddet till locket är det fortfarande lätt att komma in i väskan även när det regnar och man tvingas ha skyddet på. Med den nya varianten måste man ju ta av skyddet om man vill in i väskan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar