ANNONS
Annons

Statusfält i Photoshop CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

Sahlberg

Aktiv medlem
Jag har lyckats bli av med statusfältet längst ner i bild i mitt PS CS2. Har sökt febrilt i menyerna för att få tillbaka det men hittar inget. Någon som vet hur man får upp det igen???

Du är inte den enda. Vette tusan hur man ska få tillbaka det. Också sökt febrilt :(

Mvh Fredrik

Nu har jag i och för sig inte CS2, men ligger kontrollen inte längre under Window --> Status bar?

Hämtat från IDG:s forum:

"SVAR: Ingen status bar i Photoshop CS 2

Har efter mkt om och med och via ett email till adobes support löst problemet med statusbaren. Den finns under info paletten, där visas verktygens olika egenskaper.

Tänkte om någon annan får samma problem så har jag nu svaret!"

Hjälper det?

Det är inte så att ni råkat ändra så att ni arbetar i "full screen mode with menu bar" istället för "standard screen mode"? Det går att ändra med knappraden nästlängstner i paletten. Prova den längst till vänster. Bara en tanke.

Vilken palett syftar du på?

Och jag tror inte att de 2 sista tipsen hjälpte mig =/
Iaf så förstår jag inte hur dem ska användas för att få min status-pryl längst där nere i Photoshop.. som jag alltid haft tidigare.

Mvh Fredrik

fiend skrev:
Vilken palett syftar du på?

Och jag tror inte att de 2 sista tipsen hjälpte mig =/
Iaf så förstår jag inte hur dem ska användas för att få min status-pryl längst där nere i Photoshop.. som jag alltid haft tidigare.

Mvh Fredrik

Syftar på verktygspaletten. I det ena läget jag nämner försvinner en del information, däribland statusfältet.

Det första tipset syftar på det statusfält som finns längst ner i varje öppnad bild. (Tack för hjälpen Leif förresten)

Jag saknar dock statusfältet som fanns längst ner i huvudfönstret. Enligt Adobes supportforum så finns inte den i CS2 på samma sätt som i CS och tidigare versioner. Men jag tror dom syftar på något annat för jag har haft det statusfältet framme tills jag råkade halka över tangentbordet med en massa oavsiktliga kortkommandon som resultat :/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar