Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stativhuvud?!

Produkter
(logga in för att koppla)

rikkopikko

Medlem
Någon som har erfarenhet av:
Cullmann Magnesit MB6.3 / Cullmann Magnesit MB6.5. från www.cyberphoto.se

Jag är ute efter en stabil kulled till min D90 främst tillsammans med min 300mm f4.

Gärna under 2000:-.

Tycker Cullmann verkar stabila och bra, har även fått bra ord, men det är väldigt lätt och säga när man bara ser en bild.
Om det är någon som har erfarenhet av dessa så är jag tacksam.
tips på annan bra kulled så är också välkommet.

// Richard

Djur?

Någon som har erfarenhet av:
Cullmann Magnesit MB6.3 / Cullmann Magnesit MB6.5. från www.cyberphoto.se

Jag är ute efter en stabil kulled till min D90 främst tillsammans med min 300mm f4.

Gärna under 2000:-.

Tycker Cullmann verkar stabila och bra, har även fått bra ord, men det är väldigt lätt och säga när man bara ser en bild.
Om det är någon som har erfarenhet av dessa så är jag tacksam.
tips på annan bra kulled så är också välkommet.

// Richard

Ska du fota djur, människor eller annat som inte är absolut stillastående så ska du glömma det. Kulled som fungerar till rörligt tele (300 mm och uppåt) kostar det mångdubbla. Satsa då hellre på ett bra videostativ t.ex. Manfrotto 501 för 1600-1700. Garanterat 100 gånger stabilare och 100 gånger mer lättjobbat och lättrörligt.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto