Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Zzzz

Aktiv medlem
Har blivit dags och inhandla ett stativ och tänkte fråga er som inte kan tjäna pengar på mig.

Jag är en rätt kort o liten tjej så ett mastodont stativ a la många kilon vill jag helst inte ha.

Ett litet och nätt stativ till min 400d men som ändå kommer vara stadigt. Jag har inga tunga objektiv, bara kitobjektivet och ett tamron 55-200 och så en 430 ex blixt.

Vilket är att föredra tycker ni?

Manfrotto 190XB skulle passa åt dig. Det är förhållandevis litet och smidigt och inte jättedyrt. Det finns ju lättare stativ i kolfiber också men då kostar de ett par tusenlappar.
Manfrottot säljs i paket också med kulled. Kolla t ex scandinavianphoto och cyberphoto.
Manfrotto 715B skulle nog räcka åt dig också. Det är ännu mindre och smidigare men klarar inte tyngre objektiv.

Patches skrev:
Det här kanske? Kostar 799kr på Scandinavian. http://www.fotosidan.se/cldoc/17527.htm

Blev nog en sån, eller liknande i alla fall ;) Minns inte riktigt numret på den, men ska gå in och kolla på den inne på japanphoto och se hur den känns. Kostar 998:- och skulle vara ett bra stativ för nybörjare men ändå stabilt.

Tack för tipsen, hoppas jag blir nöjd! Återkommer när jag vet :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto