Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
hej
Funderar på att skaffa ett stativ och undrar vilket man skall ha. har kolat runt och det finns en hel del ,o)
manfrotto
giottos
m.fl

Aluminium?
carbon???

Jag komemr itne använda det dagligen..men kanske ofta. Inte bära med det på längre sträckor som fjällen etc då jag inte är en naturmänniska.

kameran med stördta objektivet 2.5 kg

Tänkte ett runt 1500-2000kr
har kollat på detta...är det någon som vet om det är bra och priset det rätta?

http://cgi.ebay.com/Giottos-MT8170-...ryZ30094QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

vad rekomenderar ni

Det finns nog en och annan äldre tråd där ämnet diskuteras -- om du söker kommer du att hitta en massa matnyttigt, tror jag. Dessutom finns en alldeles utmärkt samling recensioner av olika modeller under menyn "produkter"!

Ställde exakt samma fråga till killarna på cyberphoto (dvs samma prisklass osv). Då fick jag detta tipset:

Manfrotto 190 XB
+
Kulled Manfrotto 486RC2

Priset vart 1895 kr.

Hoppas det var till någon hjälp

//Calle

Calliii skrev:
Ställde exakt samma fråga till killarna på cyberphoto (dvs samma prisklass osv). Då fick jag detta tipset:

Manfrotto 190 XB
+
Kulled Manfrotto 486RC2

Priset vart 1895 kr.

Hoppas det var till någon hjälp

//Calle
Tycker detta verkar vara ett bra tips. Har iofs bara känt på 190 stativet, men det verkar vara tillräckligt stabilt samtidigt som det är tillräckligt lätt för att orka släpa med sig.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto