Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ.

Produkter
(logga in för att koppla)
Bökigt med väska till stativ, skulle personligen inte lägga 725:- på det.
Annars är stativet toppen. Har det själv och använder det väldigt ofta, funkar alltid, har många bra intällningsmöjligheter. Huvudet kan jag inte säga något om men tror nog inte det finns några fel med det.
Mvh/Björn
 
Hade ett Scandinavianphoto kit med 055 och 141 huvud tidigare och tyckte att det var väldigt mycket stativ för pengarna. Ser att dom numera har bytt huvud. Hur som helst mycket stativ för pengarna.
 
Hej.
Ja det ser ut som manfrotto har stativ
för vettiga pengar.Kan ju lägga en rätt
rejäl slant på detta annars.
Mvh
Martin
 
Kolla även på 055XPROB. Det är en nyare modell än PROB och har en betydligt smidigare hantering av mittpelaren. Har precis avslutat ett test av elva olika stativ och 055XPROB var ett riktigt vettigt budgetalternativ.
 
Tackar,velbon har väldigt attraktiva priser i bkk
me ser jag.Blir bara snurrigare ju mer ja kikar runnt bland stativen.

Mvh
Martin
 
bhee skrev:
Hej.
Hitta en länk i en annan tråd,köpa i Bangkok.Vi
ska dit i nowember,vettiga priser på benro stativ.
Någon som vet om dom är nått att satsa på?Bifogar länk.
http://www.fotofile.net/product_cate.php?qid=16
Mvh
Martin
Benros stativ är mycket bra och stabila. Betydligt billigare än Gitzo. Hade själv ett av deras aluminiumstativ för ett tag sen och det var mycket bra. Benro har en Gitzoliknande skruvlåsning av benen som jag föredrar framför Manfrottos snäpplåsningar som känns spröda.
 
paul innergård skrev:
Benros stativ är mycket bra och stabila. Betydligt billigare än Gitzo. Hade själv ett av deras aluminiumstativ för ett tag sen och det var mycket bra. Benro har en Gitzoliknande skruvlåsning av benen som jag föredrar framför Manfrottos snäpplåsningar som känns spröda.

Benro är, förutom utseendet, något helt annat än Gitzo. De kostar ungefär som ett Manfrotto, men enligt mina erfarenheter av sämre kvalitet. Har testat några stycken och är inte imponerad.
 
divander skrev:
Benro är, förutom utseendet, något helt annat än Gitzo. De kostar ungefär som ett Manfrotto, men enligt mina erfarenheter av sämre kvalitet. Har testat några stycken och är inte imponerad.
Det Benro som jag köpte via HT-Foto var av betydligt högre kvalitet än Manfrotto. Upplevde det som stabilare än ett Gitzo 1320 som jag köpte kort senare. De var bägge av aluminium. Idag har jag dock ett Gitzo i kolfiber och det känns verkligen som nummer ett. Visst finns det tyngre och stabilare, men just kombinationen av låg vikt och stabilitet är fantastsik. Finns inget Manfrottos som ens ligger nära. Men smakar det så kostar det.
 
boxen skrev:
055XPROB ersätter 055PROB...
// Tobbe

I alla fall när det gäller aluminium. När Tura (Svensk generalagent) skickade mig stativ för test fick jag aluminiumstativet 055XPROB och kolfiberstativet 055MG som har samma mittpelare och överdel som 055PROB. Kan tänka mig att även kolfibervarianten kommer att komma som XPROB.
 
divander skrev:
Benro är, förutom utseendet, något helt annat än Gitzo. De kostar ungefär som ett Manfrotto, men enligt mina erfarenheter av sämre kvalitet. Har testat några stycken och är inte imponerad.
Du får gärna utveckla det lite grann. Jag har i princip bara läst mycket positiva omdömen om Benro på internet och står i begrepp att skaffa ett själv, så jag blir lite nyfiken på vad du var missnöjd med.
 
Hej Igen.
Tittar nu på velbon sherpa i bkk,åker
inte förän nowember så vi har tid om
ni orkar med mej?
Vänligen
Martin.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.