Annons

Stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Majsilojsan

Aktiv medlem
Jag ska köpa ett stativ. Vad rekomenderar ni och vad kostar de ni rekomenderar? Jag är ute efter ett så billigt som möjligt men det ska inte vara rangligt. Minikravet (så mkt som jag är insatt) är att jag ska kunna ta flera exakta bilder med olika exponeringar. Höjd behöver inte vara mer än nån meter. Material spelar inte så stor roll, gör inget om det känns tex plastigt, bara det är stabilt på plant golv.

Snälla hjälp! Tycker det är jättetråkigt att behöva köpa nya saker (tvärtemot alla andra ;) ) men behöver ett stativ.

Ja vet inget specifikt. Men ja skulle köpa stativ och stativhuvud separat för att få det man vill. Du får nog va beredd att lägga 1000-1500 för stativet sen upp till 500 för ett bra huvud.

Ert stativ !

Hej Mia !

Jag tycker du skall titta in på photax.se dom har bra stativ.
Modell beror på vad du vill fotografera, tex macro kräver nadra grejer än studio telelobjektiv.

Henrik

Jag köpte nyss ett Digipod 2841P. Ett riktigt bra och stabilt kulledsstativ. Det är nått du måste kolla in. Köpte det för 795 kr.

Ok, så de kostar så mkt. Tack för ditt svar!

Som ovan skrivit finns det för 800kr. Dom är säkert minst lika bra ja drog bara till me nåt mittemellan :) Tänk bara på att stativhuvuden varierar väldigt från stativ till stativ. Bästa är om du kan prova din kamera på..Mina erfarenheter är att även "dyrare" huvuden/staiv kan va relativt gungiga :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar