Annons

Stativ UNI-LOC

Produkter
(logga in för att koppla)

cangsved

Ny medlem
Jag har fått erbjudande om att köpa ett begagnat stativ av märket UNI-LOC S1700. Stativet ska vara i mycket bra skick och vara ett sk system-stativ.

Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenheter av eller vet något om detta stativ?

/Christer

Kan det vara så att Uniloc 1700 är samma som Benbo 1? Då finns det ju några här på Fotosidan som har det, bl a Gunte.

Kanske andrahandssorteringen av Benbo,Jim..hehe..
Verkar i princip lika som Benbo med lite extra tillbehör..köp,köp,köp,köp,köp,...och du har en vän för lång tid framåt..
mvh/gunte..

:):) Jag tackar så mycket för svaren! Det låter ganska klart att jag ska slå till på detta stativ. :):)

Jag tror att UNI-LOC är en utvecklad variant av Benbos stativ. Det är folk (grundaren?) från Benbo som tillverkar dessa stativ. Dom ska tydligen vara lite förbättrade jämfört med Benbo. Benbos låsning har visst en tendens att glida när benen står i spagat. Åtminstone på äldre stativ. UNI-LOC ska inte göra det enligt www.photographyreview.com.
Men det kanske man ska ta med en nypa salt?

Här finns det lite jämförelser:
www.pro4.com/faqs_uniloc.cfm

Återkom gärna när du har fått stativet och undersökt det.

Senast ändrad:
Det var ett tag sedan denna diskussion försiggick, och jag har glömt att skriva vad jag tyckte om stativet, men nu kommer det i alla fall. Jag är kanon-nöjd. Har visserligen inte så mycket tidigare erfarenhet av stativ, men detta stativ är mycket flexibelt och stabilt. Den nackdel jag har sett är att benen kan vara lite trixiga att få upp snabbt, men man lär sig med tiden :) Sammanfattningsvis är jag i alla fall mycket nöjd med detta stativ. Tack för råden att köpa!

/Christer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar